Nije to bilo tako davno, možda se sećate, kad je Vučić početkom 2021. u Ćirilici na Hepiju zatražio od Marića da mu ne prekida lepršavi tok misli kojekakvim potpitanjima. Želeo je, naime, da se sit ispriča, da podeli sve što mu je na duši i pameti, jer „nema priliku“, „ne gostuje često po televizijama, više odgovara na pitanja novinara“, pa „ovakvu priliku na televiziji uvek želi da iskoristi“.
Posle su mu zlobnici prebrojali da je u prethodnoj godini gotovo 40 puta gostovao po raznim TV stanicama i emisijama, većinom sa nacionalnim frekvencijama. Samo tokom kampanje 2022. godine imao je 19 gostovanja i velikih TV intervjua, od toga 10 u poslednje dve sedmice. U ovoj kampanji, kada nije kandidat za predsednika, već je imao šest gostovanja, sijaset direktnih uključenja, izjava i bezbroj priloga o njegovim aktivnostima, kako promotivnim, tako i onim manje-više redovnim.
Čak je i famoznim Radojičićevim vrapcima jasno da Vučić dominira medijima, u onim naprednjačkim malo je reći u pozitivnom kontekstu, više u svojstvu kakvog omnipotentnog polubožanstva, ali i u onima koji su kritički nastrojeni. Malo je reći i medijima. Dominira u svemu što liči na štampanu stvar, publikaciju, sajt, a iza čega stoje naprednjaci i oni koji žele da se Vučiću dodvore.
E, pa, nije tako. Neko se drznuo i gurnuo Vučića u zapećak. Na sajtu Ministarstva građevine, saobraćaja i infrastrukture pojavilo se (zapravo dominira početnom stranicom sajta) nešto što je nazvano „Godinu dana MGSI“. Nije to izveštaj o radu, nije ta publikacija ni postavljena među izveštaje, iako je uvodničar, resorni ministar, naziva izveštajem o radu. Ima tu, naime, nešto podataka o „vrednostima“ pojedinih projekata i rokovima završetka, ali ne i o izvođačima, postupcima dodele ugovora, nema izveštaja o tokovima novca u ministarstvu. Ovo je šareni album sa sličicama, bogato nakićena propagandna publikacija i, poznajući naprednjački način funkcionisanja, jedino je čudno što se Vesić nije dosetio da je odštampa u barem dva miliona primeraka i pošalje svim domaćinstvima u Srbiji. I da zakupi bilborde na kojima će prikazivati sličice iz ovog albuma.
Ne treba Vesiću davati loše ideje za rasipanje našeg novca, vratimo se mi zapećku u kom tavori Vučić. Publikaciju otvaraju fotografije Vučića i Ane Brnabić sa citatima koje samo Vesićeva mašta uspeva da poveže sa njegovim resorom, a mašta naprednjačkih propagandista sa stvarnošću („Sve što radimo, radimo zbog budućnosti naše dece, da mladi ostanu u Srbiji! Srbija sanja i snove ostvaruje!“ – AV, i „Postoji jedna Srbija, koja živi, radi i veruje u jednu bolju budućnost!“ – AB).
Potom sledi pomenuti uvodnik u kome nam ministar na samom početku otkriva da su i on i predsednica vlade beznačajni šrafovi: „Rezultati koji su prikazani u ovom izveštaju deo su vizije predsednika Aleksandra Vučića da od Srbije stvara modernu, uspešnu i povezanu zemlju.“
Publikacija se završava fotografijom, na celoj stranici, Vesića, Malog i Vučića. Podsećanje na srećne dane patroliranja ulicama Beograda u staroj škodi u potrazi gde šta ima da se popravi i dotera.
Između, na 125 stranica „izveštaja“ nalaze se 74 fotografije na kojima je Vučić, a on se pominje 85 puta.
Pa gde je tu zapećak, zapitaćete se. Gde je „medijska blokada“?
Jednostavno, i nad popom ima pop. Goran Vesić pominje se u ovom „izveštaju o radu ministarstva“ 255 puta. A u „izveštaju o radu ministarstva“ nalazi se 425 fotografija Gorana Vesića. Slovima: četiristo dvadeset pet.
Toliko o „izveštaju o radu“, možemo sad dalje, pustimo saputnika iz škode da se pravda kabinetu za to što je uradio, pustimo Vojislava Šešelja da očajava što se u Velikoj Srbiji nikad nije ni primakao ovakvoj dominaciji, a mi da bacimo pogled i na dnevnu štampu, da vidimo da li je tu negde neko uspeo da Vučića baci u zapećak.
Naime, Transparentnost Srbija tokom kampanje prati pojavljivanje svih političkih aktera na naslovnicama 13 dnevnih listova – devet „nacionalnih“ (Politika, Novosti, Blic, Danas, Nova, Kurir, Alo, Informer, Srpski telegraf), dva regionalna (Dnevnik i Narodne novine) i dva „specifična“ – Vesti koje izlaze u Nemačkoj i Sportskog žurnala.
Vučić se za prvih 30 dana pojavio na naslovnim stranicama 204 puta, od toga 166 u pozitivnom kontekstu. U negativnom (31) je bio samo na naslovnim Danasa i Nove. Glavna tema bio je 64 puta, od toga 48 u pozitivnom kontekstu. Kada se na to dodaju ostali sa liste oko SNS-a, ukupno su imali 337 naslovnica (76 kao glavna tema), od toga 271 u pozitivnom kontekstu.
Druga je lista Srbija protiv nasilja sa 92 pojavljivanja, od čega 15 u pozitivnom a 77 u negativnom tonu. Pojedinačno se sa ove liste izdvaja Dragan Đilas – 40 put se mrštio sa naslovnih, a samo jednom je prikazan u pozitivnom kontekstu.
Sve ostale liste mnogo su ređe na naslovnicama – SPS-JS ukupno 24 puta, sa polovičnim odnosnom pozitivnog i negativnog, čemu je znatno doprinela kampanja koju protiv njih vodi Kurir. Dveri-Zavetnici 16 puta, u dve trećine slučajeva u negativnom tonu, a svi ostali manje od 10 puta.
U prvom preseku uočljivo je da je prisustvo Vučića malo veće nego u prethodnoj kampanji, predsednik SNS-a (sećate se ko je to) nevidljiv je, a čak i listovi u kojima ranije nije bilo negativno intoniranih naslova o opozicionarima ovaj put su „zaoštrili“ izveštavanje.
I za kraj, da se vratimo na početak. Na još jednom mestu ipak je Vučić pronađen u zapećku. Najmanje pet košarkaša, fudbalera i trenera pojavilo se više puta od Vučića na naslovnoj stranici Sportskog žurnala. Budući košarkaški trener, graditelj stadiona, pasionirani šahista, jednim rečima, „prijatelj sporta“, za mesec dana samo četiri puta je bio na naslovnoj stranici dnevnog sportskog lista.
Izvor: Peščanik