X vredi 80 odsto manje nego pre dve godine kada ga je kupio Mask

Foto: NUNS
Foto: NUNS

Društvena mreža X, ranije poznata kao Tviter, vredi skoro 80 odsto manje nego pre dve godine kada ju je kupio Ilon Mask, prema procenama investicionog giganta Fideliti.

 

Akcijama X se više ne trguje javno, nakon što je Mask izdvojio 44 milijarde dolara da je preuzme u oktobru 2022. godine.

 

Fideliti, međutim, otkriva ono za šta veruje da je realna vrednost tih akcija, a te procene služe kao barometar za ukupno zdravlje kompanije, prenosi CNN.

 

Krajem avgusta te akcije su vredele samo 4,2 miliona dolara, što je 24 odsto manje u odnosu na ono što je Fideliti procenio krajem jula. To predstavlja zapanjujući pad od 79 procenata u odnosu na 19,66 miliona dolara, koliko je Fideliti procenio da su akcije vredele u oktobru 2022, kada je Mask kupio Tvitter.

 

Nova procena kompanije Fideliti implicira da društvena mreža Iks sada vredi samo 9,4 milijarde dolara, što je daleko od 44 milijarde, koliko je Mask platio, mada bi drugi investitori mogli drugačije da vrednuju.

 

Analitičari kažu da procena Fidelitija verovatno odražava smanjenje prihoda od reklama u kompaniji, koja više ne objavljuje javno kvartalne finansijske pokazatelje.

 

Mask je očigledno preplatio tu kompaniju, rekao je za CNN generalni direktor i viši analitičar kapitala u kompaniji „Vedbush Securities“ Den Ajvs.

 

Ajvs veruje da je Tviter vredeo oko 30 milijardi dolara kada ga je Mask kupio, a da danas realno vredi približno 15 milijardi.

 

Nedavno globalno istraživanje, koje je sproveo Kantar, otkrilo je da 26 odsto kompanija planira da smanji reklamiranje na Iksu sledeće godine, što je najveći pad od bilo koje velike globalne platforme za oglašavanje.

 

Samo četiri odsto oglašivača je reklo da misli da oglasi na mreži Iks pružaju „bezbednost brenda“, odnosno sigurnost da se njihovi oglasi neće pojaviti u blizini ekstremnih sadržaja, dok za Gugl to misli 39 odsto oglašivača.

 

Uprkos tome, Iks je i dalje glavni igrač na društvenim medijima. Kompanija je saopštila da je u drugom ovogodišnjem kvartalu imala 570 miliona aktivnih korisnika mesečno, što je šest odsto više u odnosu na isti period prethodne godine.

 

Međutim, istraživačka firma Similarveb otkrila je pad angažovanja. Pre njihovim podacima, Iks je u avgustu imao 73,5 miliona aktivnih korisnika mesečno na iOS-u i Androidu kombinovano u Sjedinjenim Državama, što je pad od skoro 11 odsto na godišnjem nivou, a 20 odsto u odnosu na oktobar 2022. godine.

 

Izvor: N1

Tagovi

Povezani tekstovi