Yettel i dalje bez N1 i Nove: Šta prevareni korisnici mogu da urade?

Ilustracija: Pexels

Prošao je jun, kanali N1 i Nova S nisu dostupni onima koji plaćaju na mesečnom nivou kompaniji Yettel tu kablovsku uslugu. Kompanija Yettel već neko vreme obećava zainteresovanim građanima, najčešće na društvenim mrežama, ali i u poslovnicama da će kanali N1 i Nova S uskoro biti u njihovoj ponudi. Poslednje obećanje da će se to desiti do kraja juna nije ispunjeno i zbog toga se građani opravdano osećaju prevareno.

 

Dejan Gavrilovićiz Udruženja potrošača Efektiva kaže da oni mogu da raskinu ugovor, ukoliko su dobili uslugu koja im nije obećana.

 

„Potrošači koji su zaključili ugovore sa Yettel-om nakon što su videli ta njihova javna obećanja da će uvrstiti ove kanale u svoju ponudu, oni bi, ako se to ne desi, mogli da idu na raskid ugovora. Oni su se poveli tim obećanjem i to je, da kažemo, bila neka osnovna pobuda za zaključenje tog ugovora. Naročito u trenutku kada je bilo onih transfera operatora, kupovine itd. i jedan od onih operatora je u tom trenutku ukinuo ta dva kanala. Ti korisnici su tada imali pravo na raskid ugovora i ako su odabrali da pređu u Yettel zbog ovog obećanja, oni po istom principu imaju pravo da raskinu ugovor bez plaćanja bilo kakvih penala,“ objašnjava i dodaje da su se potrošači i njima obraćali sa pitanjima šta da urade, pa su se i članovi Efektive sami uverili u ono što iz kompanije Yettel pišu po društvenim mrežama.

 

Gavrilović podseća da su te objave javno dato obećanje.

 

„Svako ko je video to obećanje i na osnovu njega zaključio ugovor, po tom osnovu ima pravo da traži raskid ugovora. Dakle, to pravo je predviđeno Zakonom o zaštiti potrošača. Ponavljam, raskid ugovora bi bio bez penala i potrebno je da se potrošač obrati operatoru pisanim putem, da navede da je video javno obećanje, da to obećanje nije ispunjeno, da je on zbog toga zaključio ugovor i da bez tih kanala ugovor njemu nema smisla, dakle, da opstane u toj formi. Treba da zatraži raskid ugovora pisanim putem. Ako operator, da kažemo, ne prihvati raskid ugovora, iako u ovom slučaju operator nema šta da prihvati ili ne prihvati, ta izjava o raskidu ugovora je jednostrana volja potrošača, koja je u tom slučaju oštećena strana. Dakle, dovoljno je da potrošač nakon toga, nakon osam dana vrati opremu, obaveza operatora da će prestati sa plaćanjem i to je to.“

 

Na pitanje da li će kompanija Yettel da snosi posledice zbog tih javno datih obećanja koe ne ispunjava, Gavrilović kaže da mogu da izgube korisnike.

 

„Najveća posledica je ta što mogu da izgube određeni broj korisnika, dakle, to im je, da kažem, najveća šteta. Druga šteta bi mogla da bude neka ako bi neko dokazao da je zbog te njihove, da kažemo, obmane koja je definisana i Članom 18 Zakona o zaštiti potrošača, trpeo neku dodatnu štetu, onda bi on imao pravo na tu odštetu. Ali, kažem, to je sad malo komplikovanije, malo teže se dokazuje, moralo bi da se ide na sud i tako dalje. Raskid ugovora je sasvim efikasna, brza opcija i verujem da bi dobar deo potrošača, ako bi posegnuli za time, Yettel bi trpeo značajan gubitak,“ zaključuje.

 

Kada je SBB promenio vlasničku strukturu, odnosno kada je potpisan ugovor sa kompanijom e&PPF Telekom grupom, u čijem vlasništvu je kompanija Yettel, bilo je očekivano da će od prvog dana Yettel uvrstiti u ponudu i kanale N1 i Nova. To se još uvek nije dogodilo, zbog toga su mnogi njihovi korisnici nezadovoljni i osećaju se prevareno.

 

Izvor: N1

Tagovi

Povezani tekstovi