Veliki uspeh TikTok-a pokušavaju da kopiraju i druge velike tehnološke kompanije. Svoju kopiju, naravno, predstavio je Facebook tj. Instagram (Instagram Reels), Snapchat je predstavio Spotlight, a YouTube Shorts. Kako bi privukli korisnike, a pogotovo influensere na stvaranje što zanimljivijih i viralnih videa, kompanije su pokrenule nagradne fondove iz kojih im plaćaju dobar novac za sadržaj koji objavljuju.
Takav fond ove sedmice je najavio i YouTube te putem YouTube Short Funda tokom ove i sledeće godine korisnicima nameravaju da plate ukupno 100 miliona dolara. Taj novac, naravno, će biti podeljen između brojnih korisnika i influensera čiji video zapisi steknu uslove za nagradu. Koji su to uslovi, iz YouTube-a još nisu objavili ali trebali bi uskoro.
Ono što je poznato jeste da se kreatori i influenseri neće moći da se prijave za tu nagradu, već će ekipa iz YouTube-a sama kontaktirati korisnike čiji video zapisi steknu dovoljnu popularnost da bi mogli biti finansijski nagrađeni. Mesečno, nagrade bi trebalo da dobije “hiljadu korisnika”, najavili su iz YouTube-a, a treba naglasiti da oni ne moraju biti deo partnerskog programa YouTube-a, već su apsolutno svi korisnici u igru za novčane nagrade. Naravno, da bi novac zaradili, potrebno je da snimiju sadržaj za YouTube Shorts koji će privući veliku pažnju korisnika i postati viralan.
Takav sadržaj mora biti originalan, dakle neće se nagrađivati video zapisi koji su već objavljivani na drugim platformama poput TikTok-a ili Instagram-a. Prilikom najave novog fonda, iz YouTube-a su naglasili kako su tokom protekle tri godine isplatili više od 30 milijardi dolara kreatorima, umetnicima i medijskim kompanijama, a s novim fondom žele da postave temelje dugoročnog monetizacijskog modela za Shorts na YouTube-u.
Prve isplate najavili su za nekoliko meseci te iz YouTube-a naglašavaju kako će slušati reakcije korisnika i influensera kako bi poboljšali program zarade za sve koji koriste Shorts.