Ko dobija nacionalnu frekvenciju i da li su Telekomove TV primer monopola

Foto: N1
Foto: N1

Konkurs za dodelu nacionalnih frekvencija još uvek je otvoren, a nekadašnji član Saveta REM-a Slobodan Cvejić zaključuje da to što peta frekvencija nije ponuđena sa ostalima pokazuje da je ostavljen adut s kojim, kako kaže, može da se trguje. On smatra i da se u slučaju Telekomovih televizija prepoznaje zakonom zabranjen monopol.

Kažu, javna frekvencija je kao voda koju ne želimo da nam neko otruje, ali etar je već zagađen lažima i manipulacijama. Direktor NewsMax Adria Slobodan Georgiev kaže da ne može da poveruje da će ovaj konkurs proći kako treba i da će pre poverovati da će raspodela nacionalnih frekvencija biti, kako objašnjava, dogovorena iza scene.

 

„Da se neki ljudi koji su na vlasti urazume i prihvate da deo Srbije koji ne veruje toj propagandi kojoj je izložen svakog dana sa svih tih mejnstrim TV stanica koje izveštavaju potpuno isto, i da moraju da naprave prostor i za drugačije sadržaje“, kaže Georgiev.

 

Nekadašnji član Saveta REM-a Slobodan Cvejić skreće pažnju da čuvena peta frekvencija nije ponuđena na ovom konkursu.

 

„Pokazatelj da je ostavljen jedan adut da sa njim može da se trguje, u najmanju ruku, ako su oni već odlučili da će podeliti nekim drugim televizijama na koje mogu da imaju uticaja i kontrole, ta jedna ostaje ako bude predmet pritiska i trgovine“, ocenjuje on.

 

Cvejić objašnjava i da je, ne želeći da ulazi u priču o objektivnosti, slučaj Telekomovih televizija primer monopola. On kaže da bi po propisima trebalo ustanoviti ko je pravi vlasnik svakog medija koji se prijavi na konkurs.

 

„Ovo bi podrazumevalo da treba da se uđe u jednu istragu i vlasničku strukturu, da ne govorimo o tome ako se ustanovi da je Telekom vlasnik ili ima vlasničkog udela, onda ne mogu da konkurišu“, rekao je Cvejić.

 

Inače, list Danas piše da će se u trku za nacionalnu frekvenciju uključiti i nova televizija koju pokreće Blic, koji se do sada time nije bavio.

 

„Oni su razumeli šta je poenta, poenta je da se jedan čovek ne pominje i oni ga ne pominju, osim kada on reši da se tu pojavi i oglasi. Ukoliko bi oni dobili, vlast bi mogla da kaže pa evo – to je evropska kompanija, svi mogu da rade šta žele, mi smo super tržište“, kaže Georgiev.

 

Na pitanje N1 da li će se televizija Blic prijaviti na konkurs za nacionalnu frekvenciju, iz kompanije Ringier Srbija nisu ni potvrdili, ali ni demantovali već su naveli da neće komentarisati, kako kažu, glasine sa tržišta.

 

Video prilog N1

 

 

Tagovi

Povezani tekstovi