Evropska komisija je prvobitno planirala da se jačanje Kodeksa završi do kraja 2021.
„Sadašnji i budući potpisnici moraju efikasno da rade zajedno kako bi došli do jakog Kodeksa. Očekivanja su velika, s obzirom na ulog, i vreme prolazi“, rekao je evropski komesar za unutrašnje tržište Tijeri Breton.
Prema njegovim rečima, novi Kodeks će biti ono što će promeniti „pravila igre“ kada je reč o odgovornosti onlajn platformi za pravovremene, adekvatne i efikasne mere za borbu protiv dezinformacija u EU.
„Informacioni prostor ne treba da bude Divlji zapad koji izlaže građane neukroćenom toku dezinformacija“, istakao je Breton.
Grupa novi potpisnica priključila se vodećim platformama, poput Gugla, Fejsbuka, Tvitera i TikToka, koje su provobitne prihvatile Kodeks, a među njima su organizacije civilnog društva, softverske kompanije, marketinške agencije, istraživačke organizacije.
Istovremeno je Komisija produžila trajanje programa monitoringa dezinformacija o korona virusu do juna 2022. Program je pokrenut u junu 2020.
U sklopu tog programa onlajn platforme potpisnice Kodeksa objavljuju redovne izveštaje o merama preduzetim u cilju borbe protiv dezinformacija o kovidu.
„Pandemija još nije gotova, zato želimo da platforme pojačaju napore u borbi protiv dezinformacija o kovidu, uključujući o vakcinama, i na svim jezicima EU“, rekla je potpredsednica Evropske komisije za vrednosti i transparentnost Vera Jurova.
Jurova je rekla i da EU očekuje da platforme lekcije naučene u sklopu monitoring programa iskoriste za jači okvir novog Kodeksa o dezinformacijama.