Instagram testira reklame koje korisnici ne mogu da preskoče.
Ova društvena mreža trenutno omogućava korisnicima da prevuku prstom ili zaobiđu reklame koje se pojavljuju u njihovom glavnom odeljku sa slikama i video zapisima, kao i na storijima i rilovima.
Ali Instagram trenutno isprobava funkciju ad break (pauza za reklame), za koju korisnici kažu da ne mogu da je preskoče kao obično.
Slike koje se dele na mreži prikazuju vremenski brojač, koji otkucava do nule pre nego što nastavi normalno da funkcioniše.
„Katkad ćete morati da odgledate reklamu pre nego što nastavite pregledavanje“, ukazuju sa ove platforme u vlasništvu kompanije Meta onima koji kliknu za više informacija.
Instagram je za BBC potvrdio da je probni period u toku.
„Uvek testiramo formate koji mogu da donesu veću korist oglašivačima“, navodi se u saopštenju, dodajući da će obezbediti dalja ažuriranja ako test dovede do trajnih promena formata.
Iz kompanije Meta je rečeno da se „uvek eksperimentisalo sa novim proizvodima i reklamnim rešenjima u skladu sa evoluirajućim potrošačkim trendovima i poslovnim potrebama“.
Ako hoćete Instagram i Fejsbuk bez reklama, platite 10 evra
Uvedena godišnja pretplata za nove korisnike platforme Iks
Redit će plaćati korisnicima za popularne objave
‘Reklamni dolari’
Ostaje da se vidi da li će probni period zadovoljiti oglašivače, međutim deluje da ne prolazi dobro kod korisnika.
Jedna osoba je na mreži Threads nazvala ovaj potez „besmislenim“, dodajući da „izgleda kao agresivno nametljiv potez da se zaradi više reklamnih dolara za Metu“.
Drugi pak govore o bojkotu platforme.
„Jednostavno nećemo skrolovati“, napisao je korisnik na društvenoj mreži Iks.
Meta nije prva velika tehnološka firma koja primorava ljude na gledanje reklama.
Jutjub je poznat po prikazivanju reklama koje ne mogu da se preskoče korisnicima bez premijum naloga.
Na premijum nalogu nema reklama, ali se plaća.
Tako oglašivači mogu da ciljaju korisnike Jutjub servisa promotivnim snimcima od 15 do 30 sekundi koji se ne mogu preskočiti, a pojavljuju se pre, tokom ili posle drugih video klipova ako žele da ljudi vide čitavu njihovu poruku.
Mogu i da se oglašavaju koristeći na Jutjubu slične „bamper oglase“, kraće video snimke do šest sekundi, koji se isto ne mogu preskočiti.
Neki korisnici su se zato okrenuli alatima za blokiranje oglasa i ekstenzijama pretraživača kao načinu zaobilaženja reklama.
Sa druge strane, Gugl, Jutjubova matična kompanija, pokušava da stane na put blokatorima reklama.
Međutim, nije jasno da li primoravanje korisnika da gledaju više reklama zapravo pomaže kompanijama.
Studija koju je sproveo TikTok, objavljena u januaru, sugeriše da bi to zapravo moglo dovesti do manjeg angažovanja.
Više od 70 odsto njegovih učesnika je reklo da je veća verovatnoća da će se osvrnuti na reklamu ako postoji opcija da je preskoče.
Izvor: Danas