Evropska komisija priprema se za ispitivanje navodne zloupotrebe moći društvene mreže u klasifikovanom oglašavanju. Istraga bi mogla biti pokrenuta za nekoliko dana jer zvaničnici traže veću jasnost u Facebook-ovoj promociji svoje usluge Marketplace.
Evropljani zabrinuti da Facebook možda podriva rivale u oglašivačkom prostoru
Od svog lansirnog problema 2016. godine, Facebook je čvor u stilu Craigslist pretvorio u uspešnu destinaciju za kupovinu sa preko milijardu korisnika.
U početku je usluga bila zakrčena problemima sa skriningom koji su nekim trgovcima omogućavali prodaju nedozvoljenih predmeta, uključujući pištolje i ježeve. Preokretu su delimično pomogle nove funkcije, uključujući izloge, u osnovi kataloge proizvoda koje preduzeća mogu da prikažu na svojim stranicama, a koje su zabeležile više od 250 miliona interakcija korisnika mesečno.
Regulatori EU, međutim, zabrinuti su da Facebook možda podriva rivale u prostoru sa oglasima promovišući Marketplace besplatno svojim 2,85 milijardi korisnika mesečno. Društvena mreža je jedina velika tehnološka kompanija koja je do sada izbegla istragu EU.
Blok je nedavno pokrenuo postupak protiv Apple-a, za koji je otkrio da je prekršio pravila konkurencije svojim politikama App Store-a. Kao pokazatelj koliko ove istrage mogu biti dugotrajne, EU istražuje navodnu upotrebu podataka kompanije Amazon za poboljšanje sopstvenih proizvoda više od dve godine.
U međuvremenu, Googleu je izrekao novčane kazne u iznosu od oko 10 milijardi dolara zbog sramoćenja rivala zahvaljujući dominaciji u telefonima, kupovini i oglasima na mreži.