Od ostalih pozitivnih promena u odnosu na prethodni krug merenja izdvajamo i da je jedan medij više odlučio da svoje i podatke svojih korisnika skladišti u Srbiji, tako da ih je sada deset.
Najbolje rangirani mediji u drugom krugu:
- KRUŠEVAC PRESS
● MOJ BEČEJ
● MAGLOČISTAČ
● JUGPRESS
● BIZLIFE
● OZON PRESS
Da podsetimo SHARE Fondacija je 2021. u saradnji sa BIRN-om pokrenula, prvi put u Srbiji, istraživanje Indeks privatnosti u medijima. Metodologija je bazirana na standardima globalne tehničke i građanske zajednice, zakonskim obavezama, i etičkim načelima novinarske profesije u domenu zaštite privatnosti.
„Lokalni mediji su prepoznali obaveze u pogledu obrade podataka o ličnosti i na publici razumljiv način predstavili unapređene politike privatnosti, što se vidi po rangiranju. Prostora za napredak ima još mnogo, naročito u pogledu obaveštenja o kolačićima na sajtovima, ali je u odnosu na prošlu godinu napravljen značajan iskorak“, navodi Bojan Perkov, istraživač SHARE Fondacije.
Mediji u digitalnom okruženju moraju da rade na unapređivanju svojih praksi i internih politika da bi iskoristili potencijale digitalne ekonomije, i u isto vreme poštovali privatnost svoje publike. SHARE Fondacija je tu da u ovom procesu pruži stručnu podršku. Svi zainteresovani mediji mogu da potraže savet (poslati mejl na [email protected]). Takođe, medijima, ali i organizacijama civilnog društva, dostupna je publikacija Digitalna bezbednost medija – interni protokoli bezbednosne politike koja pruža niz korisnih protokola u zaštiti privatnosti novinarske komunikacije kao i ličnih podataka publike.