„Influenseri“ su popularne osobe koje svojim primerom uz pomoć društvenih mreža, televizije i drugih medija, a i uz pomoć komercijalnih sponzora, utiču na javnost u raznim oblastima, posebno preporučujući proizvode, usluge, praksu, ponašanje. Smatraju se uticajnim i navodno iskusnim i stručnim za to što govore o nečemu što promovišu.
Agencija HINA je prenela da će to biti „globalna inicijativa o etičkom kodeksu influensera“ koju je uz podršku Ambasade Francuske u Hrvatskoj pokrenula Marina Orsag, komičarka i „influenserka“, a koncept razradio „Impact House“ čija je direktorka Tamara Puhovski.
„Influenseri“ će „procesom sertificiranja“ biti motivisani i obvezani da se posvete odgovornom društvenom delovanju i pozitivnom društvenom uticaju. To će obuhvatati obuku iz psihologije, sociologije, etike i javne komunikacije.
Najavljena je i izrada prve „Etičke povelje influensera/ki“, čime će se, kao i sertifikatima, baviti grupa stručnjaka koja im može pružiti podršku i objašjenja, dodeliti ili oduzeti sertifikat.
Orsag je rekla da je „uticaj raznih influensera/ki na ljude i društvo poprilično velik“, ali da oni „ponekad ne paze dovoljno na društvenu odgovornost svojih objava“, te je zato potrebno da postoji neka organizacija koja bi oobučavala o društvenoj odgovornosti, toleranciji, jednakosti, medijskoj pismenosti i „svemu što život čini boljim“, kako bi njihove objave postale kvalitetnije i društveno odgovornije.
Orsag je najavila da krajem septembra očekuju prvu GIM konferenciju i da se već javljaju hrvatski, regionalni i strani „influenseri“ koji žele da učestvuju, a Puhovski rekla da će 31. avgusta u Zagrebu organizovati okrugli sto i predstavljanje „Etičkog kodeksa influensera/ki“.
„Možemo i moramo raspravljati o tome da li je ‘influenserstvo’ nova struka, ali ne možemo raspravljati o tome da svaka pozicija moći mora biti uparena s razumevanjem i poštovanjem odgovornosti koju ta moć nalaže“, istakla je Puhovski.
Ona je rekla da se ne može ignorisati društvena moć „influensera“ jer se u svetu 82 odsto nekih kategorija kupaca oslanja na preporuke „influensera“, a računa se da jedan dolar uložen u „influensere“, donosi 5,78 dolara dobiti.