„Siguran sam da je mnogima od vas teško palo nedavno svedočenje jer jednostavno ne odražava kompaniju koju poznajemo. Brinemo o pitanjima poput bezbednosti, blagostanja i mentalnog zdravlja. Teško je gledati medijsko izveštavanje koje pogrešno predstavlja naš rad i naše motive. Najosnovnije, mislim da većina nas jednostavno ne prepoznaje lažnu sliku kompanije koja se prikazana“, naveo je Zakenberg u svojoj poruci.
Zakerberg, koji je zbog nedavnog pada društvenih mreža kompanije Fejsbuk izgubio oko sedam milijardi dolara, ističe da tvrdnje koje je iznela Hogen nemaju smisla.
“Ako nam nije stalo do borbe protiv štetnih sadržaja, zašto bismo onda zaposlili toliko više ljudi posvećenih ovoj temi od bilo koje druge kompanije- čak i veće od nas? Ako smo želeli da sakrijemo svoje rezultate, zašto bismo uspostavili vodeći standard u industriji za transparentnost i izveštavanje o onome što radimo? I ako su društveni mediji bili odgovorni za polarizaciju društva, kao što neki ljudi tvrde, zašto onda vidimo da se polarizacija povećava u Sjedinjenim Državama, dok ona ostaje ista ili opada u mnogim zemljama sa jednako velikom upotrebom društvenih medija širom sveta“, upitao je Zakerberg.
Zakerberg je na svom Fejsbuk profilu objavio pismo koje je prethodno poslao radnicima kompanije Fejsbuk, u kojem saopštava da je u pitanju je najgori prekid koji je kompanija imala godinama unazad.
„Proveli smo protekla 24 sata razmatrajući kako možemo da ojačamo naše sisteme protiv ove vrste neuspeha. Ovo je, takođe, bio podsetnik na to koliko je naš rad važan ljudima. Duboka zabrinutost zbog prekida nije zbog broja ljudi koji prelaze na konkurentne usluge ili koliko novca gubimo, već šta to znači za ljude koji se oslanjaju na naše usluge da komuniciraju sa voljenima, vode svoje poslovanje ili podržavaju svoje zajednice“, istakao je Zakerberg.
Fejsbuk se u poslednje vreme suočava sa brojnim optužbama, međutim, ono što je najviše pogodilo Zakerberga, kako kaže, jesu tvrdnje da radi na štetu dece.<
„Zarađujemo od oglasa, a oglašivači nam neprestano govore da ne žele svoje oglase pored štetnog ili ljutog sadržaja. I ne poznajem nijednu tehnološku kompaniju koja namerava da proizvodi proizvode koji ljude ljute ili ih čine tužnim. Moralni, poslovni i proizvodni podsticaji ukazuju na suprotan smer. Ali, od svega objavljenog, posebno sam fokusiran na pitanja o našem radu sa decom. Proveo sam mnogo vremena razmišljajući o iskustavima koja želim da moja deca i drugi imaju na mreži, i veoma mi je važno da sve što izgradimo bude bezbedno i dobro za decu“, naveo je Zakerberg.
Uzbunjivačica Frensis Hogen, odgovorna za to što su u javnost procurele iznenađujuće informacije o toj kompaniji, u svedočenju pred američkim Kongresom oštro je kritikovala kompaniju, navodeći da njeni sajtovi i aplikacije „nanose štetu deci, unose podele i slabe našu demokratiju“.
Hogen (37), bivša menadžerka u Fejsbuku, rekla je da rukovodioci firme „znaju kako da učine Fejsbuk i Instagram bezbednijim, ali ne žele da preduzmu neophodne korake zato što brinu o svojim astronomskim profitima više nego o ljudima“, piše Bi bi si.
Poručila je senatorima da Kongres treba da uspostavi nadzor. Republikanci i demokrate u Kongresu SAD složili su se da su u kompaniji neophodne promene, što je redak slučaj da se slože ove dve političke partije.