Većina medija i saveta za štampu ima sopstveni etički kodeks, koji čini okvir na kome se zasniva rad saveta. Ipak, postoje li velike razlike između ovih etičkih kodeksa ili su principi manje-više svuda isti? Na koje načine saveti nastoje da prilagode svoje etičke kodekse i smernice novoj stvarnosti i izazovima koje postavlja digitalna era? I da li postoji potreba za stvaranjem novih deontoloških standarda dok novinarstvo usvaja nove forme, širi se preko novih platformi za distribuciju i angažuje nove proizvođače sadržaja i publiku?
Ova pitanja bila su osnova studije koju su sproveli belgijski savet za medije Raad voor de Journalistiek i Savet za masovne medije u Finskoj (CMM), čiji će rezultati biti predstavljeni na vebinaru:
- Baza etičkih kodeksa (Dr Rejmond Harder, predavač na Erazmus univerzitetu u Roterdamu)
- Digitalni izazovi etičkim standardima novinarstva (Laura Juntunen, analitičarka pritužbi u Savetu za masovne medije u Finskoj)
Ovom prilikom biće predstavljena obimna baza podataka koja sadrži 55 etičkih kodeksa iz 49 zemalja, kao i istraživački izveštaj u kome su prikazani principi i načini na koje evropski saveti za medije menjaju svoje etičke kodekse i smernice kako bi bolje odgovorili na izazove digitalnog doba.
Registracija je besplatna i otvorena za sve članove saveta za štampu, novinare i novinarske organizacije.