Revidirana žalba tvrdi da „Fejsbuk“ ima monopol nad društvenim mrežama u SAD, kao i da kompanija ima praksu gušenja konkurencije.
Žalba je delimično redigovana u odnosu na prethodnu, a Federalna komisija za trgovinu (FTC) traži da ostane zapečaćena 10 dana dok ne počne proces.
FTC i antimonopolski organi negoduju zbog veličine i moći „Fejsbuk“ imperije, kao i načina na koji posluje i onemogućava konkurenciju kupujući kompanije u razvoju.
Slučaj se zasniva na imejlu Marka Zakerberga, koji je 2008. godine poslat menadžmentu, a u kojem se navodi „da je bolje kupovati nego se nadmetati“.
Pravnici FTC-a tvrde da je „Fejsbuk“ dosledan toj strategiji, prateći razvoj rivala i kupujući ih pre nego što mogu da postanu pretnja.
Te kupovine uključuju i Instagram i Vocap, koji danas čine veliki deo kompanije „Fejsbuk“.
Zakerberg veoma aktivno traži način da integriše te tri aplikacije, pod parolom lakoće korišćenja, ali kritičari tvrde da bi takvo tehnološko objedinjavanje učinilo težim posao regulatora da rasparčaju tri aplikacije.
Monopol i aktivno gušenje konkurencije
FTC optužuje „Fejsbuk“ za monopol na tržištu društvenih mreža u SAD, zato što kontroliše i Fejsbuk i Instagram. Jedini suparnik na tom polju je Snepčet, koji ima daleko manje korisnika od svake od pomenutih mreža.
„Fejsbuk“ se takođe optužuje da nastavlja da model kupovine konkurencije, pomoću čega stvara defakto zaštitni šanac oko svog monopola nad društvenim mrežama.
Upozorava se i da će kompanija nastaviti sa tom praksom ukoliko ne bude zaustavljena.
U zaključku, FTC traži da „Fejsbuk“ proda svoje delove, uključujući Instagram i Vocap, kako bi se osigurala zdrava konkurencija. Zahteva se i da se „Fejsbuku“ zabrane slične kupovine u budućnosti, odnosno da se zahteva obavezna provera budućih kupovina manjih kompanija.