Svakog 21. novembra televizijske kuće širom sveta ujedinjuju se u proslavi Svetskog dana televizije, koji služi kao podsetnik koliko je moćna uloga ovog medija u društvu. Ovaj dan su osnovale Ujedinjene nacije kako bi se naglasio značaj televizije kao ključnog medija za informisanje, komunikaciju i zabavu.
Svake godine, egta (međunarodno udruženje za multiplatformsku TV i audio industriju) i ACT (Udruženje komercijalnih televizija i VOD servisa u Evropi), uz podršku GTVG-a (Globalne TV grupe), udružuju snage i kreiraju promotivni spot od 30 sekundi. Ovaj video emituje se na evropskim televizijskim kanalima, digitalnim platformama i društvenim mrežama.
Ovogodišnje, 28. izdanje Svetskog dana televizije slavi ulogu multiplatformske televizije kao jednog od temelja demokratije. Televizija ne samo da informiše građane pružajući im pouzdane i proverene informacije, već i podstiče medijski pluralizam predstavljanjem širokog spektra stavova. Ovo je posebno važno u eri sve prisutnijih dezinformacija i lažnih vesti.
Ključne poruke koje podržavaju ovogodišnju temu uključuju:
- Informisanje javnosti: Televizija pruža neophodne informacije koje podstiču demokratsko učešće građana, omogućavajući im da budu informisani i aktivni članovi društva.
• Pouzdan i kredibilan medij: Zahvaljujući visokim uredničkim standardima, televizija ostaje jedan od najpouzdanijih izvora informacija za sve, suprotstavljajući se dezinformacijama i promovišući transparentnost.
• Širok domet i laka dostupnost: Televizija doseže raznoliku publiku putem svih platformi i uređaja, obezbeđujući demokratski pristup informacijama za sve, bez obzira na lokaciju ili socio-ekonomski status.
• Zajednički kulturni trenuci: Kao dinamičan audiovizuelni medij, televizija stvara snažne trenutke koji povezuju generacije i podstiču dijalog i zajedničko iskustvo među društvenim grupama.
Uloga televizije u podršci demokratiji oslanja se i na oglašavanje, koje predstavlja ključni izvor finansiranja. Oglašavanje ne samo da omogućava nezavisnost medija već i podržava kreiranje visokokvalitetnog, urednički nepristrasnog sadržaja oslobođenog političkog uticaja.
Ovogodišnja proslava Svetskog dana televizije podseća nas da televizija, zahvaljujući svom dosegu, kredibilitetu i sposobnosti da podstakne dijalog, ostaje neprevaziđen medij, a njena uloga u jačanju demokratije važnija je nego ikada.
„Kao snažna sila koja služi dobru, televizija je ključna za informisanje građana, podršku demokratskom učešću i promovisanje različitih stavova. Oglašavanje, kao ključni izvor finansiranja, obezbeđuje nezavisnost i održivost televizije kao medija. Kroz odgovorno pripovedanje, oglašavanje može učiniti više od povećanja prodaje – može širiti svest, podsticati pozitivne društvene promene i podržati medijski ekosistem koji ostaje nezavisan, transparentan i uticajan“, istakla je generalna direktorja egta Keti Roberfrojd.
„Multiplatformska televizija igra ključnu ulogu u podršci demokratiji, posebno u ovoj superizbornoj godini, kada će gotovo polovina svetskog stanovništva imati priliku da učestvuje na nacionalnim izborima. Sa preko dve milijarde birača, 2024. predstavlja najveću izbornu godinu u istoriji, što čini pristup pouzdanim informacijama od suštinske važnosti. Televizija ostaje neprevazidjen medij koji pruža pouzdan sadržaj, nudi vitalan prostor gde ljudi mogu ostati informisani, razmatrati različite stavove i donositi osnažene odluke. Multiplatformska televizija nudi i domet među rzazličitim demografskim grupama, stvarajući smislene veze s publikom gde god se ona nalazila, donoseći vrednost i gledaocima i brendovima. U egta-i smo ponosni što podržavamo misiju televizije da povezuje i informiše publiku širom sveta“, ističe Lorent Bijo, predsednik egta i zamenik generalnog direktora za marketing, strategiju i inovacije, TF1 Publicité.
Izvor: N1