Propaganda, a ne izveštavanje

Oktobar je bio mesec velikog kršenja etičkih normi u medijima sa artikulisanom i gotovo jednoobraznom, banalizovanom porukom – „neprijatelji Srbije, šiptarski separatisti, ustaše, podmitljivci, pederi i lezbejke su protiv novog Ustava“, istakla je Suša. Prema njenim rečima, umesto poštovanja prava glasača na kompetentan izbor, na osnovu punih informacija, prevladala je kolektivistička, politička propaganda.


Istraživač u Institutu društvenih nauka Jovanka Matić rekla je da je obaveza medija da obavesti građane o svim opcijama i da pruži jednake šanse nosiocima različitih stavova da se predstave. Ona je istakla da su mediji, tokom referendumske kampanje, davali primat interesima političke grupe koja se zalagala za usvajanje ustava, a ne interesu građana koji bi trebalo da bude na prvom mestu. Javni servis, Radio-televizija Srbije, koristila je strategije uticaja na birače iste kao one korišćene za vreme vladavine Slobodana Miloševića, rekla je ona, dodajući da je izveštavanje na RTS-u ličilo na državni projekat.


 

Tagovi

Povezani tekstovi