Mediji ne smeju biti oglasna tabla političara

– Mediji su ispustili stvar iz svojih ruku, ali se takve okolnosti ne mogu srediti zakonom, već je sve stvar sazrevanja društva u celini. Ipak, tokom kampanje nije bilo velikog kršenja pravila, ali je trebalo da mediji imaju veći broj tema interesantnih običnim ljudima – objasnio je on.


Klaudija Nolte, predsednica Fondacije Konrad Adenauer za Srbiju i Crnu Goru, izjavila je da su mediji i političari uvek upućeni jedni na druge.
– Mediji moraju da nameću teme političarima, a političari moraju da koriste medije kako bi došli do glasača. Danas su se predizborne kampanje značajno promenile jer angažuju i agencije koje ih savetuju kada i na koji način određene teme treba pozicionirati, kako treba da izgleda kampanja, spotovi, reklame – tvrdi ona.


Jovanka Matić sa Instituta društvenih nauka iz Beograda, ocenjujući stanje medija u Srbiji, rekla je da je problem što nema redovnog praćenja ponašanja medija.
– Tokom predizborne kampanje u Srbiji primat su imali interesi stranaka, a ne birača. Osnovna karakteristika ovog izbornog ciklusa je rekordna količina stranačkih reklama, a Zakon o izbornom finansiranju nije se pokazao delotvornim – ocenila je ona.


Radenko Udovičić, programski direktor Medija plan instituta i Visoke škole novinarstva u Sarajevu, objasnio je da je ta zemlja dobro rangirana kod međunarodnih organizacija koje prate rad medija.
– Razlog toga je što imamo odličnu zakonsku regulativu o medijima prepisanu iz međunarodnih zakona – dodao je on.


Mehmed Agović, direktor javnog servisa BiH, rekao je da je veliko pitanje kako da javni servis u Bosni i Hercegovini izveštava kada postoji jasna entitetska i politička podeljenost.
– Da li uopšte i može da se izveštava tako da svi budu zadovoljni? Ako o bilo čemu date neku vest, to što pustite nekom se sigurno neće svideti – rekao je on.


Mirče Adamčevski, predsednik makedonskog saveta za radiodifuziju, kaže da se mediji u njegovoj zemlji mogu pohvaliti time što tokom predizborne kampanje 2006. godine nije bilo nijednog medija koji nije prekršio zakon.
Ivica Bocevski, portparol Vlade Makedonije, istakao je jedan fenomen – pojavu blogova i njihov uticaj na izbore.
– Dok je uticaj informativnog programa javnog servisa bio mali, pravi i prosto neverovatan uticaj na javnost imala je blogosfera. Blogovi, bilo da su politički ili ne, bili su jedan od dominantnih faktora tokom izbora. Nikom nije bilo važno što su ovi Internet dnevnici pristrasni i neformalni – rekao je on.


A. Ivanović

Tagovi

Povezani tekstovi