Ko to tamo kupuje medije

Čak 60 lokalnih televizija i devet opštinskih listova trebalo bi da se prodaju do kraja ove godine. Međutim, pošto je prvi talas interesovanja tajkuna i političkih stranaka za prevlast nad lokalnim medijima prošao, rok za privatizaciju ovih javnih preduzeća biće produžen, po svemu sudeći, do kraja marta.


Takozvano tehničko produženje roka od 90 dana predviđeno je zakonom, a u Agenciji za privatizaciju i Ministarstvu kulture nadaju se da će do tada lokalne televizije dobiti nove vlasnike. Među lokalnim televizijama nalazi se i beogradski Studio B sa 297 zaposlenih, ali i TV Novi Pazar, Zaječar, Paraćin, Obrenovac, Bačka Topola…


Dragan Janjić, pomoćnik ministra kulture, za Kurir otkriva da postoje ideje da Studio B, ali i još neke televizije u unutrašnjosti, postanu lokalni javni servisi:


– Sve je u domenu ideje, konkretno povodom Studija B moguće je da se raspiše gradski referendum, na kojem bi građani odlučili da li će finansirati rad ove televizije kao gradskog servisa. Ili da se napravi dogovor sa RTS da im prepuste deo pretplate. Za sve što ćemo raditi postoji pravni osnov, videćemo.


Na pitanje da li sa terena ima pritužbi da su gradski politički ili poslovni moćnici namerili da privatizuju lokalne medije i tako samo prošire sferu svoje moći, Janjić kaže:


– Pritužbi je bilo, sve je to osetljivo. Ali do sada nisam dobio nijednu pisanu pritužbu, niti dokaze.


Poslednjih godina na aukcijama je prodat niz lokalnih medija, ali i „zvučnih“ kuća kao što je danas „nacionalna“ RTV stanica B92. Podsetimo, akcije ove kuće pre četiri i po godine prodate su američkoj firmi „Media Development Loan Fund, Inc.“ za svega 54.000 evra. Primera radi, Radio Srem iz Rume prodat je za 178.000 evra, a jednu od najviših cena postigle su Ibarske novosti 897.000 evra i RTV M iz Sremske Mitrovice za 657.000 evra.


Oliver Nikolić

Tagovi

Povezani tekstovi