Svako gleda „svoje“ medije

Negativan stav je izazvan jakom predrasudom da su mediji loši, kommpirani i u službi nečega, iako ljudi često za to nemaju nikakve dokaze, ocenio je, u izjavi Tanjugu, direktor agencije Srđan Bogosavljević. Većina građana se, kako kaže, ipak opredeljuje da sluša i gleda samo „svoje“ medije, a postoje i mediji koji se gledaju ne toliko zbog velikog poverenja, koliko zbog njihove veličine i broja onih koji se putem takvih medija informišu. Predstavnici novinarskih udruženja ocenili su, u izjavama Tanjvigu, da građani potvrdu svojih političkih stavova traže u medijima koji su bliski njihovoj opciji, što pokazuje da u medijskoj sferi, kao i društvu, postoje velike podele. Predsednica Nezavisnog udruženja novinara Srbije Nadežda Gaće navodi da relativno nisko opšte poverenje građana u srpske medije, ali prilično visoko u one koje su izabrali kao izvor informisanja, pokazuje da je medijska scena u Srbiji, kao i politička, veoma podeljena. Po mišljenju predsednika Udruženja novinara Srbije Nina Brajovića, prosečan građanin Srbije nema sredstava da svakodnevno kupuje više različitih novina i zato traži štampani medij koji odgovara njegovom pogledu na svet i koji mu neće pokvariti idilu. Kljućni medij za informisanje je televizija, kako kaže Bogosavljević, jer svi ostali iziskuju neki trošak i napor, dok je intormisanje putem televizije najjednostavnije, najkraće, najbrže i iziskuje najmanje napora. Dodatni razlog je, kako dodaje, i to što je u ponudi program velikog broja medijskih kuća, čime je gledaocima omogućeno da nađu onaj koji im najviše odgovara i na kojem se najlakše informišu, što vodi ka njihovom opredeljuju za onaj u koji imaju poverenje. Bogosavljević je ocenio da svaki medij, u manjoj ili većoj meri, bude povremeno predmet priče o dezinformisanju, ali da je reč o malim procentima. Kada ukrstite rezultate istraživanja, vrlo često se ispostavi da oni koji a priori ne vole neki medij i iz nepoznatog razloga smatraju da on dezinformiše, ne gledaju ili čitaju taj medij, naglasio je Bogosavljević. On je dodao da je veoma mali broj građana potpuno siguran u tvrdnji da ima nezavisnih medija, pri čemu je takođe mali broj onih koji su potpuno sigurni da su mediji od nekog i na neki način zavisni. Sama definicija nezavisnosti nije ljudima baš preterano jasna i kada ih pitate šta je to, od čega zavisi i zbog čega zavise, na kraju se svede na to da to nije politika nego su to neke…. malverzacije. Bogosavljević je primetio da javnost ima neki osećaj da su tajkuni uticajni i u toj sferi, ali da ljudi nemaju jasnu sliku na koji je način to izraženo, osim da je reč o izvesnoj kontroli informisanja, pri čemu slika o tome nije preterano čista. Pritisak na elektronske medije, kako je naveo, sasvim logično postoji jer utiču na brojnu populaciju, zbog čega su oni i pod najvećom sumnjom.

Tagovi

Povezani tekstovi