Sačuvajmo medije

“Sve odgovorne države traže adekvatne načine da se izbore sa rastućim problemom. Političari ovde imaju najvažniju ulogu, ali bitno je da snalažljivost pokažu i direktori, urednici i ostali zaposleni u medijima” , istakao je Vordsvort.


Ocenjujući situaciju u medijima širom sveta zabrinjavajućom, on je istakao da mediji Srbije nisu izuzetak u smanjenju prihoda od reklama, teškoj naplati dugovanja i pretplate, što potkopava njihovu finansijsku sigurnost i održivost.


Vordsvort je naveo primere velikih medija u svetu, prinuđenih da smanjuju broj zaposlenih, ukazujući da je New York Times prvi put u svojoj istoriji oglašivačima ponudio prostor na naslovnoj strani.


“Otkazi i gašenje medija su veliki problem, ali još veća je opasnost za društvo da mediji, usled nedostatka sredstava počnu da zavise od volje i interesa ogalašivača i prerastu u nosače oglasa i privatne PR agencije” , upozorio je Vordsvort.


On je poručio da su teška vremena nekad prava za donošenje teških, ali vizionarskih odluka. Vordsvort je napomenuo da će, koliko bude u mogućnosti, Britanska ambasada, u saradnji sa partnerima u srpskoj Vladi i međunarodnim organizacijama, nastaviti da podržava srpske medije.


Šef londonske redakcije BBC na srpskom jeziku, koja u Srbiji sarađuje sa 21 radio stanicom, Aleksej Zorić je naveo da, prema podacima najnovijeg istraživanja, emisije BBC servisa na domaćim radio stanicama sluša oko pola miliona ljudi.


On je ocenio da sve dok se bude održavao novinarski profesionalizam, bez obzira da li će se sadržaji slušati ili čitati na internetu ili preko mobilnih telefona, svetska ekonomska kriza neće bitno dotaći medije.


Fonet

Tagovi

Povezani tekstovi