Po džepu i kad se priča sa automatom

 Doskoro su njihove najveće brige bile visoki telefonski računi i nepotpune oglasne informacije u tim TV kvizovima.
Međutim, iz Ministarstva trgovine i usluga ukazuju za Danas da je od prošle godine osnovni problem ovakvih emisija da li se i na koji način građani dovode u zabludu. Zbog toga je u martu ove godine na inicijativu Republičke radiodifuzne agencije (RRA), kažu iz Ministarstva, formirana međuresorska radna grupa, sa ciljem da identifikuje sporne kvizove, njihove organizatore i emitere i prikupi podatke i dokaze radi pripreme kontrole i nadzora svih nadležnih organa.
Kako nam je rečeno iz Sektora tržišne inspekcije Ministarstva trgovine i usluga u toku su kontrole kod tri emitera i dva oglašivača povodom četiri vrste TV kvizova.
Goran Karadžić, zamenik predsednika RRA, kaže za Danas da će ovo državno telo podržati aktivnosti resornih ministarstava, jer postoji sumnja da aktivnosti nekih priređivača kvizova nisu u skladu sa zakonom, odnosno da je reč o prevari.
– Gledaoci se dovode u zabludu, a na taj način se ostvaruje finansijska dobit. Moguće je da neki od priređivača kvizova nisu želeli da priznaju tačan odgovor ili da postoje i fingirani pozivi sa netačnim odgovorima – objašnjava Karadžić.
Kako se navodi na internet sajtu Telekoma Srbija, telefonski brojevi koji počinju sa 090 tarifiraju se korisniku servisa. Davaoci ovih usluga obavezni su da, prilikom oglašavanja, navedu vrstu sadržaja koju pružaju putem usluge, maksimalno vreme trajanja poziva i cenu poziva po pozivu i minutu. Trajanje poziva ka ovim servisima je ograničeno na 10 minuta.
Da bi korisnik mogao da učestvuje u kvizu mora u proseku da izdvoji od 30 do 50 dinara po pozivu i minutu, ukoliko zove sa fiksnog telefona, dok su cene za pozive sa mobilnih telefona znatno više.
Na sajtu se takođe navodi da se pozivi tarifiraju od onog trenutka kada se veza uspostavi, odnosno javi se govorni automat, bez obzira na to da li je korisnik kasnije uključen u program ili ne.
Ukoliko korisnik zove 0900 i 0780 i dobije odmah signal zauzeća, bez uključenja govorne poruke korisnik servisa se ne tarifira. Ukoliko korisnik servisa prvo čuje govornu poruku, pa tek onda signal zauzeća, znači da je veza uspostavljena, ali je krajnje odredište zauzeto i takav poziv se tarifira, jer je ipak otišao do krajnje adrese – tarifiranje po pozivu ili po trajanju.


Ivana Tošović

Tagovi

Povezani tekstovi