Advokati medijski magnati?

Na  li­sti pri­ja­vlje­nih na kon­kur­su za iz­da­va­nje do­zvo­la za te­le­vi­zij­ski i ra­dio pro­gram vi­še je advo­ka­ta ne­go lju­di ko­ji se ba­ve me­di­ji­ma! To je vi­še ne­go oči­gled­no u slu­ča­je­vi­ma ka­da za fre­kven­ci­ju kon­ku­ri­šu stran­ci, na­ro­či­to oni ko­ji već u re­gi­o­nu ima­ju te­le­vi­zij­ske ili ra­dio sta­ni­ce.
Na pri­mer, za emi­to­va­nje ra­dio pro­gra­ma pri­ja­vio se ra­dio „Kis FM“ d.o.o., či­ji su osni­va­či „SBS bro­ad­ka­sting Ju­rop“ iz Ho­lan­di­je i do­ma­ća fi­zič­ka li­ca Su­za­na Ku­nić, De­jan Ni­ko­lić i Đu­ro Ota­še­vić, svi sa po 17 od­sto ulo­že­nog ka­pi­ta­la, od­no­sno sa po 85 evra. Ina­če, De­jan Ni­ko­lić je advo­kat i sa svo­jim part­ne­rom Dra­ga­nom Ka­ra­no­vi­ćem uspe­šno vo­di advo­kat­sku kan­ce­la­ri­ju, ko­ja je opet član Sa­ve­ta stra­nih in­ve­sti­to­ra u Sr­bi­ji.
Za­ni­mlji­vo je i da je nje­gov part­ner Dra­gan Ka­ra­no­vić ma­njin­ski vla­snik sa 21 od­sto ka­pi­ta­la u „Foks te­le­vi­zi­ji“, ko­ja se pri­ja­vi­la za na­ci­o­nal­nu fre­kven­ci­ju. Za­jed­no sa Ka­ra­no­vi­ćem 51 od­sto ka­pi­ta­la či­ne pred­u­ze­će za kon­sal­ting i me­nadž­ment „ITV 2066“ iz Be­o­gra­da, ko­ja je na is­toj adre­si gde i Ka­ra­no­vi­će­va kan­ce­la­ri­ja, i „Is­toč­ne te­le­vi­zi­je“, či­ji su osni­va­či Zo­ran Po­po­vić sa 99 od­sto i Bra­ni­slav Bu­kvić sa je­dan od­sto ka­pi­ta­la. Ma­njin­ski ka­pi­tal u „Foks te­le­vi­zi­ji Be­o­grad“ je fir­ma Ru­per­ta Mar­do­ka „Njuz Ne­der­lands“ iz Ho­lan­di­je, sa 49 od­sto.
Za na­ci­o­nal­nu tv fre­kven­ci­ju bo­ri se i „CME SR“ či­ji su ve­ćin­ski vla­sni­ci advo­kat Mi­lan Jok­so­vić sa 24 od­sto i ulo­že­nih 120 evra i Mi­ro­slav Đi­las, eko­no­mi­sta, sa 27 od­sto i ulo­že­nih 135 evra. Ma­njin­ski su sa po 24,50 od­sto ka­pi­ta­la Ma­ri­jan Ju­re­nec i ho­land­ska fir­ma „CME Me­dia En­ter­prajs“. Ju­re­nec je je­dan od vo­de­ćih lju­di slo­ve­nač­ke POP te­le­vi­zi­je za­du­žen u CME za re­gi­on biv­še SFRJ.
Pi­ta­nje je ka­ko će dvo­je ili tro­je ma­njin­skih osni­va­ča mo­ći da pa­ri­ra­ju i po mo­guć­no­sti­ma in­ve­sti­ra­nja i svim dru­gim po­slo­vi­ma sa ve­ćin­skim, obič­no svet­skim gi­gan­ti­ma. Ko­li­ko se advo­kat­ske ili kon­sul­tant­ske ku­će raz­u­me­ju u pra­vlje­nje te­le­vi­zij­skog pro­gra­ma ni­ko ne mo­že da po­tvr­di? Do­bri po­zna­va­o­ci „prav­nih pra­zni­na i na­či­na“ ka­ko se sve u Sr­bi­ji iz­be­ga­va pla­ća­nje po­re­za, ka­žu da je mo­del po ko­jem se obič­no ra­di već vi­đen. Uglav­nom se do­ma­ći osni­va­či, obič­no fik­tiv­ni, uzi­ma­ju u po­zaj­mi­cu kod stra­nog. Dru­gi mo­del je uzi­ma­nje po­zaj­mi­ca u ban­ka­ma, ali na­rav­no uz ban­kar­sku ga­ran­ci­ju stra­nog part­ne­ra. Ta­ko sve što za­ra­de „po­tro­še“ na ra­te zaj­ma. Ne pla­ća­ju ni po­rez na do­bit, ni­ti bi­lo ko­ju dru­gu da­žbi­nu dr­ža­vi, jer je no­vo­for­mi­ra­na ko­mer­ci­jal­na te­le­vi­zi­ja stal­no u gu­bit­ku. No­vac se za­pra­vo od­li­va kod pra­vog vla­sni­ka te­le­vi­zi­je i fre­kven­ci­je, ne­gde u ino­stran­stvo.


A.B.M.

Tagovi

Povezani tekstovi