– U Srbiji je licencu za rad dobio veliki broj nezavisnih elektronskih medija, ali je tržište ostalo nerazvijeno. Svi se bore da reklamni prostor bude popunjen komercijalnim reklama kako bi omogućili sebi potreban priliv novca i na taj način ostali nezavisni. Međutim, zbog toga trpe nevladine organizacije, koje ne mogu da se oglašavaju van tih 12 minuta i tako pozovu građane na društveno korisne akcije – rekao je Saša Mirković iz ANEM-a, organizacije koja, uz Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) i Asocijaciju nezavisnih štampanih medija „Lokal pres“, traži izmenu zakona.
Miljenko Dereta, predsednik „Građanske inicijative“, smatra da su nezavisni mediji i nevladine organizacije prirodno upućeni jedni na druge, ali da im Zakon o oglašavanju onemogućava da kroz zajedničke akcije menjaju društvo u boljem smeru.
– Zakon o oglašavanju državi daje pravo da samo ona poziva građane na humanitarne akcije. U poslednjih deset godina su organizovali samo dva projekta, i to „Lepše je sa kulturom“ i „Tolerancija“, ali još niko nije pozvao građane da razmisle o nasilju među decom ili ukazao na problem alkoholizma – rekao je Dereta.
S.G.