Digitalk Niš: Šta se menja na mrežama, u oglašavanju i kako sve utiče na medije

Izvor:N1
Izvor:N1

Drugu godinu zaredom održava se Digitalk Niš, četvorodnevna konferencija o budućnosti medija i inovacijama u digitalnim tehnologijama.

Sastoji se iz dva događaja – Digitalk Media Days i Digitalk Konferencija Niš i traje do nedelje.

 

Na više od 10 panela prvog dana Digitalk Media Days, u četvrtak, pričalo se o stanju tržišta lokalnog digitalnog oglašavanja, kako segmentirati sopstvenu publiku i ponuditi oglašivačima bolje targetiranje, novom fokusu YouTube-a, podkastu i važnosti shorts-ova, a bilo je reči i o održivom izdavaštvu. Dva panela su bila posvećena AI tehnologiji – jedan se ticao njene primene u medijima u Srbiji, a na drugom je pravnica Share fondacije govorila dokle je EU stigla sa regulativom i kada se mogu očekivati takvi propisi u našoj zemlji.

 

Na početku konferencije, ambasador SAD Kristofer Hil i šef Delegacije EU u Srbiji Emanuele Žiofre uključili su se „onlajn“, a govorili o tome koliko su slobodni mediji važni za jedno društvo.

 

Ambasador Hil je naglasio da nema demokratije bez slobodnih medija. Hil je naveo da podržavaju sve one koji se zalažu za istinu.

 

Ambasador Žiofre je istakao da je sloboda medija veoma važna za proces evrointegracija Srbije, navodeći da je to jedna od fundamentalnih stvari kako bi Srbija ostvarila progres na tom putu. Kako je dodao, to je uvek specijalno istaknuto u izveštajima koji analiziraju medije. Žiofre je naveo da se trude da promovišu snažan medijski pliuralizam i slobodu novinara u Srbiji, a istakao je i to da su podržali usvajanje Medijske strategije.

Ambasadori su se osvrnuli i na to šta tehnološke promene donose na polju medija, pred kakvim su izazovima i njihovi biznis modeli, ali i na opasnost od dezinformacija koje imaju za cilj da dezinformišu javnost.

 

Na panelima se moglo čuti kako na oglašavanje utiče to što se same društvene mreže menjaju iz dana u dan i kako im se marketinške agencije prilagođavaju.

 

Ksenija Gačić iz Dajrekt medije (Direct media), govoreći o onome šta se promenilo u oglašavanju, istakla je rast i popularnost TikToka među mlađom populacijom i s tim u vezi objasnila je da je to dovelo do sve veće potrebe da se prilikom planiranja kampanja uračunaju i izdvajanja za influensere, zbog uticaja koji imaju. Ipak, kako je rekla, i dalje su tradicionalni mediji najpouzdaniji izvor uticaja, bar kada je u pitanju publika starija od Z generacije.

 

Bilo je reči i o tome kako se bore za ovu vrstu prihoda lokalni mediji, pa je Slobodan Krajnović iz 021 naveo primer tog medija (sajt 021.rs i radio). On kaže da 80 posto njihovog prihoda dolazi od direktne prodaje. Naveo je da 021 ima ideju da razvije mrežu informativnih portala u Vojvodini, pa da tako udruženi konkurišu kod agencija. Jer, kako kaže, mali mediji nisu toliko interesantni marketinškim agencijama, pa smatra da tako nešto može da bude rešenje.

 

Zahvaljujući društvenim mrežama, lokalni mediji na internetu imaju perspektivu, ali ne i tradicionalni, ocenjuje.

Lice ulice – dobra kampanja na mrežama i dobri ljudi…

N1

Prvog dana konferencije uz novine iz sveta digitala i predstavljanja nekoliko studija slučaja uspešnih projekata u ovoj sferi, učesnicima je svoj dosadašnji rad predstavila i humantarna nevladina organizacija Lice ulice. Okupljenima su dali prikaz toga kako su svoju ideju sprovodili kroz godine, a dogodine, u februaru izaći će njihov 100. broj.

 

Nevena Tomović iz ove organizacije koja se, podsetimo, bavi socijalnim osnaživanjem i upošljavanjem osoba sa margine, navela je da danas Lice ulice ima više od 130 prodavaca i da se, po broju magazina, proda u proseku oko 13.000 primeraka.

 

Ipak, nije sve bilo tako lako, a okupljenima na Digitalk-u objasnila je da su u dva navrata praktično bili pred gašenjem – 2016. godine i za vreme korone – ukazujući na to kako je dobra kampanja putem društvenih medija okupila zajednicu koja je stala iza njih.

 

Kako kaže, posle korone se povećala publika, tiraž, ali se povećao i broj prodavaca koji im se javljaju…

 

Zato vas podsećamo da na sajtu liceulice.org možete da pronađete uputstva kako da postanete mesečni donator odnosno „Lice ulice sigurice“. “Nijedan iznos nije mali, bolje više s malim iznosom redovno, nego s vremena na vreme veliki”, navela je Nevena Tomović.

Tagovi

Povezani tekstovi