"Ibica" sa podočnjacima

„Tri sata je ujutru. Bend i dalje svira, pivo teče u potocima, a tela se i dalje njišu na podijumu. Ovo je moj četvrti bar i moje britanske oči se sve više sklapaju. Za Beograđane noć nije ni blizu kraja, a danas je sreda! Pitam se, kada ovi ljudi spavaju?“
Pol Koen se, očigledno, odlično proveo u Beogradu i lepe reči nije štedeo ni kada je pisao tekst o našoj prestonici za „Dejli star“. Pol je samo jedan od 160 stranih novinara koji su putem Turističke organizacije Srbije posetili našu zemlju u protekle dve godine. Gotovo svi novinari Beograd proglašavaju novom Ibicom, idealnim mestom za provod, sa odličnim i jeftinim noćnim životom, čak, i tokom radnih dana.
Dok su izraelski i, recimo, japanski novinari bili oduševljenim dugom istorijom i dvorskim kompleksom Karađorđevića, većina britanskih novinara skoncentrisala se na noćni provod. Pomenuti Koen Beograd naziva „grad zabave“ i kaže: „Kada Britanci idu na spavanje, Beograđani kreću u provod“. Kris Morgan iz „Obzervera“ čitaocima toplo preporučuje putovanje u Beograd zbog „jeftinog i odličnog noćnog provoda“, zbog čega se svaka noć pretvori u „invaziju na zabavu“.
Za razliku od Britanaca, koji su sistematski obilazili mesta za provod, francuski novinari, poput Olivijea Dufura, oduševljeni su šarmom koji je stvorila mešavina Orijenta i Zapada, ožiljci NATO bombardovanja, dobra hrana, lepe crkve i mnogo zelenila. „Beograd ima anarhičnu arhitekturu, što je nasleđe okupatora, ali je atmosfera potpuno jedinstvena“.
I pored toga što je Turistička organizacija Srbije novinare vodila u nekoliko mesta Srbije, poput, Novog Sada, Sremskih Karlovaca, Zlatibora i Kopaonika, po manastirima i vinskim podrumima, na većinu je samo Beograd ostavio utisak. U pisanju o noćnom životu i novosadskom „Egzitu“ nisu štedeli prostor.
– Sa budžetom od milion evra koji pokriva tekuće potrebe i naše promotivne aktivnosti, TOS ne može sebi da priušti da plati reklame u stranim medijima – objašnjava Milica Čudrilo, direktor TOS. – Zbog toga smo organizvali dolazak mnogih stranih novinara i njihovi tekstovi su nam uštedeli veliki novac.
Novinar „Travel metroa“ Beograd proglašavava novom evropskom scenom hip-hopa i kaže da na noćnom provodu našoj prestonici može da pozavidi većina gradova. Li Karen Stou iz „Dejli ekspresa“ čitaocima do detalja opisuje šoping rutu sa cenama u prodavnicama, a za šljivovicu kaže da je Srbi piju jer je dobra za varenje. Njoj su se najviše dopala mesta kao što su „Ben Akiba“, „Trebeka“ i „Gradonačelnik“, kuvano vino u „Fresci“ i punjene paprike u kafani „?“.
Trejsi Dejvis iz „Eskejpa“ čitaocima objašnjava značaj institucije kafića na sledeći način: „Dok je Milošević bio na vlasti mnogi Beograđani su vreme provodili u lokalnim kafićima sa bliskim prijateljima pijući šljivovicu, sakriveni daleko od očiju vladinih doušnika“. Ona preporučuje svima da što pre dođu u Beograd pre nego što otpočne masovni turizam. I upozorava: „Vratićete se sa podočnjacima“.


A. Krsmanović

Tagovi

Povezani tekstovi