Kako da vesti dopru do mladih

Izvor:Canva
Izvor:Canva

Mladi ljudi koriste vesti drugačije nego starije generacije. Pošto su odrasli na društvenim medijima, veća je verovatnoća da će se za svoje vesti obratiti platformama društvenih medija, kao što su TikTok i Instagram.

 

 

„Verujem da je jedna od ključnih demografskih grupa koja je kritična u novoj dinamici mladi ljudi, svuda u svetu“, rekla je Hana Ajakajje, šef FactsMatterNG-a i bivši saradnik ICFJ Knight-a, tokom sesije Globalnog samita Osnaživanje istine. „Iskustvo sa vestima za mlade je sasvim drugačije, a populacija od koje obično zavisite zbog nasleđenih medijskih formata televizije ili radija opada.

 

Evo još saveta od Ajakaiiea o tome kako novinari danas mogu efikasno da se povežu sa mlađom publikom i da im pruže pouzdane vesti.

 

 

Usvojite dizajnersko razmišljanje

 

Dizajnersko razmišljanje je poslovna ideologija definisana rešavanjem problema zasnovanim na rešenjima, fokusiranim na korisnika. Novinske organizacije treba da ugrade razmišljanje o dizajnu u način na koji kreiraju i pakuju svoje izveštavanje, predložio je Ajakaiie. Podstakla je novinare i novinske organizacije da svoje izveštavanje posmatraju kao proizvod koji mogu da prodaju.

 

„U većini slučajeva imamo svoj stil, imamo tradicionalni način na koji smo radili naše izveštavanje. I samo pretpostavljamo, pošto to radimo na ovaj način, ljudi bi trebalo da se angažuju na ovaj način sa ovim sadržajem“, rekao je Ajakaiie. „Ali vremena su drugačija.“

 

Informacije o trendovima publike mogu biti neverovatno korisne kada se uzme pristup dizajnerskom razmišljanju. Uzmite u obzir da mnogi mladi ljudi mogu da „digitalno simultano rade“ – rade više stvari odjednom na svojim uređajima, na primer da slušaju muziku dok se kreću kroz društvene mreže. Ovakvi uvidi mogu da vas motivišu da kreirate podkast sa vestima koji ljudi mogu da slušaju dok obavljaju druge zadatke.

 

Kada je u pitanju razmišljanje o dizajnu, zapitajte se: „Kome [to] prodajete ovo? Da li ste sigurni da im služite na način na koji žele da se angažuju sa proizvodima?“ rekao je Ajakaiie.

 

Razmotrite „idealno iskustvo vesti“

 

Izveštaj Nekt Gen Nevs, objavljen 2023. godine, proučavao je jaz između onoga što mladi ljudi žele i onoga što dobijaju od svojih vesti. Na osnovu svojih nalaza, istraživači su kreirali troslojni okvir za „idealno iskustvo vesti“ modernog potrošača.

 

Prvo, pouzdani izvori: Mlada publika želi da dobije vesti od ljudi sa iskustvom iz prve ruke sa kojima se može povezati i koji su transparentni u pogledu svojih predrasuda.

 

„Jedan od načina na koji organizacije za proveru činjenica poput Politifakta nateraju svoju publiku da im veruje je da budu transparentne u vezi sa svojim namerama [i] izvorima finansiranja“, rekao je Ajakaiie. „Posebno za mlade ljude, oni žele da organizacije i ljudi budu transparentni po pitanju sukoba interesa, njihovog dnevnog reda, njihove pristrasnosti.

 

Drugo, lični značaj: Mladi korisnici vesti žele da nauče o temama i pitanjima za koje su zainteresovani, i žele da budu u stanju da urade nešto u vezi sa predstavljenim problemima. Solutions novinarstvo je popularan žanr vesti za mlade odrasle, koji su manje srećni od svojih roditelja i baka i deda.

 

„Postoji zamor od vesti. Ljudi su umorni od tužnih vesti, posebno mlađi. Zašto onda produkciji sadržaja ne pristupimo sa aspekta novinarstva rešenja?” rekao je Ajakaiie.

 

Treće, željeno pripovedanje: Mladi ljudi žele vesti koje su personalizovane, lake za razumevanje i pogodne. Gravitiraju ka sadržaju kratke forme sa vizuelnim i grafičkim elementima, ali vole da im se pruži mogućnost da dublje zarone u priču ako žele. Neke novinske kuće, poput britanskih TLDR vesti i indijskih kratkih vesti, nude više formata za svoje čitaoce, praveći video zapise veličine zalogaja ili pisane priče kao pratioce dužih tekstova.

 

 

Regrutirajte uticajne ljude

 

Poznate ličnosti na mreži koje postaju viralne kada dele pogrešne i dezinformacije mogu biti velika nevolja za novinske organizacije. Ali partnerstvo sa kreatorima koji su usklađeni sa vašom misijom može jednako brzo proširiti i širiti istinu.

 

„U Nigeriji, mnogi od uticajnih ljudi imaju više sledbenika nego organizacije za proveru činjenica. Oni su u stanju da dopru do više ljudi od nekih medijskih platformi“, rekao je Ajakaiie. „To su ljudi koje ne možete ignorisati, jer mnogi ljudi dobijaju vesti i informacije od uticajnih ljudi. Oni ih prate i veruju im.”

 

Organizacija Ajakaiie, FactsMatterNG, i njeni partneri su sarađivali sa nigerijskim uticajnim ljudima kako bi širili vesti i podsticali ličnu proveru činjenica. Partnerstvom sa ovim kreatorima, uspeli su da se bore protiv dezinformacija u zemlji, dok su takođe promovisali svoju organizaciju publici do koje možda nikada nisu stigli tradicionalnim sredstvima.

 

„Ljudi obično imaju rezerve prema korišćenju uticajnih ljudi“, rekao je Ajakaiie. „Ali mi više nismo jedini vratari u ovoj profesiji. Moramo početi da gledamo na kreiranje razgovora kako bismo vodili dnevni red.”

 

Redakcije takođe mogu da podstaknu svoje novinare da direktno komuniciraju sa publikom, kao što to rade influenseri. Ako gledaoci mogu da stave lice na vest, veća je verovatnoća da će se povezati sa novinarom i verovati informacijama koje se dele.

 

Koristite pristupačan jezik

 

Bez obzira na format, važno je da jezik koji koristite bude dostupan mlađoj generaciji. Mladi odrasli uglavnom žele da njihove vesti budu „lake za razumevanje, neformalne i privlačne“ bez da budu zaglupljene.

 

„Ako se bavite pitanjima politike i ekonomije, predstavite teške vesti u formatu koji je jednostavan za procenu i lako svarljiv“, rekao je Ajakaiie. Ne morate da rasipate sleng ili fraze u svoje članke da biste dobili klikove. Umesto toga, navedite kontekst, objasnite složene termine i uključite načine na koje čitaoci mogu da se odnose.

 

Čak i van mlađe demografije, mnogi ljudi čitaju na bazičnijem nivou. Polovina svih Amerikanaca ne može da čita u osmom razredu; jedna od šest odraslih osoba u Engleskoj ima „veoma loše veštine pismenosti“. Bez obzira da li pravite vesti namenjene posebno mladim ljudima ili ne, razumljivost je ključna. Alati kao što je Hemingvej mogu vam pomoći da proverite nivo čitanja vašeg sadržaja.

 

Ako živite ili radite u mestu gde engleski nije maternji jezik, rekao je Ajakaiie, „trebalo bi da uzmete u obzir i te zajednice, jer su ti ljudi u većini slučajeva izostavljeni i nedovoljno opsluživani od strane mejnstrim medija“. FactsMatterNG, udružio se sa onlajn kreatorima kao što su Abis Fulani i Frank Donga da bi proizveli sadržaj na hausa i joruba, lokalnim jezicima u Nigeriji koji se najčešće koriste, kako bi još više proširili svoju poruku.

 

To je svet koji se brzo razvija, informacijama preopterećen, a način na koji ljudi konzumiraju vesti se brzo menja. U ovom medijskom okruženju postoje tri važna pitanja koja bi novinari trebalo da sebi redovno postavljaju, rekao je Ajakaiie: „Šta treba da počnete da radite? Šta treba da prestaneš da radiš? Šta treba da promenite u strategiji sadržaja koju imate?“

 

Postavljanjem ovih pitanja, novinari i redakcije mogu preduzeti važne korake da bolje dođu do kritične publike, uključujući mlade.

 

Izvor: IFJ

 

Tagovi

Povezani tekstovi