Kako koristiti podcast da pojačate verodostojno izveštavanje

Izvor:Canva
Izvor:Canva

Više od 400 miliona ljudi – svaki peti korisnik interneta – danas sluša podcast. Naročito poslednjih godina, slušanost je porasla, a stručnjaci predviđaju da će se ovaj rast samo nastaviti.

 

 

Neki podkasti, kao što su The NPR Politics Podcast i BBC-jev Global Nevs Podcast, su kultivisali veliki broj pratilaca kroz svoje kritičko izveštavanje o teškim vestima i prepoznatljivom brendu redakcija.

 

 

Drugi su eksplodirali zahvaljujući društvenim medijima, dobivši veliki deo svojih pratilaca zbog kratkih klipova postavljenih na TikTok ili Instagram. Ne tražite dalje od izuzetno popularnog podcasta o seksu i komediji, Call Her Daddi, ili Vizards of Vaverli Pod, koji ide iza kulisa bivše Diznijeve emisije.

 

 

TikTokeri, Jutjuberi, profesionalni sportisti, glumci… su pokrenuli sopstvene podkastove poslednjih godina.

 

 

S obzirom na njihovu popularnost, podkasti mogu biti efikasan medij za suzbijanje dezinformacija koje danas rastu u medijima i društvenim medijima.

 

 

Na nedavno održanoj sesiji globalnog samita ICFJ Empovering the Truth, ICFJ je razgovarao sa Amitom Varmom, piscem, kolumnistom i domaćinom nedeljnog podkasta, The Seen and The Unseen, o ulozi koju podcasting može da ima u pojačavanju verodostojnog izveštavanja. Varma je takođe ponudio savete o tome kako da počnete kao podkaster.

 

Pojačajte istinu

 

 

Lažne informacije su bile problem kroz istoriju. Naše znanje o svetu je nepotpuno, a u nastojanju da popunimo praznine naši umovi postaju ranjivi na dezinformacije, objasnio je Varma.

 

 

„Lažne vesti su uvek bile sa nama, ali problem je danas gori zbog tehnologije i društvenih medija“, dodao je on. Društveni mediji, objasnio je Varma, stvaraju prostor da ideološki tribalizam pusti korene; Pojavljuju se narativne bitke i članovi zauzimaju ekstremne pozicije, podstaknuti da napadnu one koji se možda ne slažu sa njima.

 

Samo provera činjenica ne može da preuzme ogromne količine dezinformacija koje danas kruže. Ljudi treba da razviju „skeptičan mentalitet“, rekao je Varma, otvarajući se novim idejama i prihvatajući da ne moraju da imaju mišljenje o svemu.

 

 

„Podcasting je savršen medij za izgradnju tog skeptičnog mentaliteta“, rekao je Varma.

 

Jednostavno rečeno, kreatori mogu da pojačaju istinite narative na podkastovima i podstaknu slušaoce da kritičnije konzumiraju informacije.

 

Ispričajte zanimljive priče, jednostavno

 

 

Podkasteri mogu da koriste praktične, privlačne tehnike pripovedanja kako bi privukli slušaoce i naterali ih da se vraćaju.

 

 

Za početak, neka bude jednostavno. Kada je u pitanju format samo za audio, struktura je važna – a manje je često više. Negujte intimno okruženje sa svojim slušaocima, ono u kojem razgovarate sa njima, a ne sa njima. Ako dovedete goste, tretirajte ih s poštovanjem. Ne prekidajte ih i ostavite im vremena da ispričaju svoje priče i daju uvide, čak i ako to znači da više slušate nego govorite.

 

Identifikujte priče koje želite da pokrijete. Šanse su da će biti publike željne da se uključi. Možete sami da pokrenete podkast – jedna osoba je dovoljna ako imate zanimljivu priču.

 

Pokaži, ne pričaj. Ako ste ikada bili u stanju da vizuelizujete scene i likove u svojoj glavi dok čitate knjige, znate moć reči da podstiču mentalne slike. Audio se ne razlikuje.

 

Definišite svoju priču i govorite aktivnim glasom. Zapitajte se, predložio je Varma: „Da li ste vi glavni narator? (Što je sasvim u redu.) Da li ste fasilitator za druge likove? Jesi li ti priča?“

 

Odvojite vreme da bi vaši napori uspeli. Razmislite o tome da izbacite dve epizode ​​nedeljno tokom godinu dana, a zatim procenite njihov učinak, predložio je Varma. Ako ne vidite rezultate koji vam se sviđaju, možete nastaviti dalje, znajući da ste stvarno pokušali.

 

Izgradite i angažujte svoju publiku

 

Postoji relativno malo prepreka za ulazak za kreatore sadržaja zainteresovanih za podcasting. Nisu potrebne nikakve naknade ili licence, i dok veliki kreatori mogu da koriste skupu opremu, novi kreatori mogu da počnu sa samo mobilnim telefonom ili laptopom.

 

„Ne treba vam licenca da biste pokrenuli podkast“, ​​rekao je Varma. „Ograničeni ste samo vašom maštom i željom.“

 

Za razliku od, recimo, radijskih programa, koji mogu zaglibiti zbog naknada i vremenskih ograničenja, podkasti imaju sposobnost da privlače publiku sa specifičnim interesima. Ovo olakšava pojavu podcasta koji pokrivaju mnoštvo tema – bilo da se radi o jezivim krimi-pričama, politici ili o onima koji su uvek važni o Hariju Poteru ili vašim omiljenim emisijama, poput Kancelarije.

 

Slušaoci podkasta su često zarobljena publika – ljudi koji putuju na posao u svojim kolima, putuju avionom ili vežbaju. Slušaoci ne prelaze između platformi kao što bi mogli kada pretražuju platforme društvenih medija, na primer. Ovo stvara duže korisničke sesije sa angažovanijim slušaocima. Da bi dodatno angažovali slušaoce, novinari mogu da objavljuju i na platformama društvenih medija.

 

Varma je ukazao na teoriju o 1.000 pravih obožavatelja, kako bi objasnio da vam nije potrebno mnogo pratilaca, kao što uživaju neki poznati kreatori, da biste bili uspešni. Kreator treba da razvije direktan odnos sa samo 1.000 lojalnih slušalaca, kaže teorija, da bi održivo finansirao projekat.

 

„To je najefikasniji način za konzumiranje dubokog sadržaja“, primetio je Varma. „Radio puca u kolima dok je podcasting glas u vašoj glavi.

 

Tagovi

Povezani tekstovi