NUNS: Privatizovati medije

Predsednica Nezavisnog udruženja novinara Srbije (NUNS) Nadežda Gaće ocenila je na skupu „Privatizacija medija u Srbiji-pregled od 2002. do 2009. godine“ da je neophodno da se nastavi taj proces, bez obzira što je zbog posledica svetske ekonomske krize sada manje investitora zainteresovanih da ulažu novac u tu oblast.


Ona je optužila državu za neodgovornost jer je zaustavila privatizaciju medija na manjinskim jezicima zbog, kako je ocenila, političkog dogovora sa nacionalnim savetima, čime je u medijskoj oblastio proizvedena „šizofrena situacija“.


„Rok za privatizaciju je pomeren i niko ne zna da kaže šta se sa tim dešava. Za to vreme imamo medijske zakone koji su međusobno potpuno suprotstavljeni. To je dokaz neodgovornosti a sve se prikriva krizom“, rekla je ona.


Predstavnica Nezavisnog društva novinara Vojvodine Žužana Serenčeš je ukazala da je od 21 medija iz Vojvodine koji još nije privatizovan njih 17 na jezicima manjina.


Prema njenoj oceni, to je rezultat nedostatka strategije za rešavanje problema medija na jezicima manjina, ali deo odgovornosti snose i zaposleni u tim medijima koji nisu dovoljno uporno ukazivali na potrebu pronalaženja rešenja.


Predstavnik NUNS-a Đorđe Padejski saopštio je rezultate istraživanja tog udruženja prema kojima je od 2002. godine u Srbiji privatizovano 48 medija, dok je, u međuvremenu, sa osam kupaca raskinut kupoprodajni ugovor.


Na privatizaciju čeka još 28 medija u Srbiji, dok je postupak privatizacije, prema zaključku Vlade Srbije, obustavljen u 45 medija na kojima se emituje program na jezicima nacionalnih manjina.


Do sada je privatizovano nešto više od trećine medija, a samo su štampani mediji privatizovani u potpunosti.


Ukupna ugovorena cena za privatizaciju medija je nešto manja od 760 miliona dinara, ali je od tog iznosa naplaćeno tek oko 41 odsto, dok su ostali kupci izabrali da iznos isplate u ratama.


Štampani mediji su prosečno prodavani za 315.000 evra, a elektronski za oko 100.000 evra.


Najvišu cenu postigao je Pančevac koji je prodat za 2,2 miliona evra, drugi je NIN koji je prodat za 810.000 evra, dok je najniža cena postignuta za Zlatarske novosti iz Nove Varoši za koje je kupac platio 16.000 dinara.


Oko 90 odsto svih kupaca medija su iz Srbije, a do sada nije bilo slučajeva gašenja privatizovanih medija, iako su zabeleženi slučajevi loših privatizacija.


Beta

Tagovi

Povezani tekstovi