Samo u prošloj godini je, prema
podacima Ministarstva kuture, iz republičkog budžeta za agenciju Tanjug
izdvojeno 216.715.000 dinara, za javno preduzeće Panorama u Prištini 28.800.000
dinara, za Radio Jugoslaviju 122.048.000 dinara, a za Jugoslovenski pregled
10.803.000 dinara.
Istovremeno, za podršku medijskim
projektima, odnosno programima od javnog interesa, izdvojeno je 115.936.000
dinara. Za sufinansiranje štampanih glasila na jezicima manjina i
sufinansiranje projekata u oblasti informisanja na jezicima manjina, što je
takođe javni interes, potrošeno je 40.871.771 dinara. Dakle, sredstva uplaćena
direktno javnim preduzećima su neuporedivo veća od sredstava namenjenih
podsticanju javnog interesa.
NUNS smatra da je krajnje vreme da
se budžetski novac koji uplaćuju svi građani Srbije u medijskoj sferi počne
trošiti na dobrobit svih građana, odnosno za finansiranje programa i sadržaja
od javnog interesa, a ne za finansiranje tekućeg poslovanja javnih preduzeća u
kojima vladajuće strukture imaju široke mogućnosti za kontrolisanje uređivačke
politike.
Osim toga, značajan deo poslova koje
obavljaju javna preduzeća u sektoru informisanja obavljaju i druge, privatne
medijske kuće, pa se postavlja pitanje zašto se uopšte troši budžetski novac za
proizvodnju sadržaja koji već postoje na tržištu. NUNS poziva vlasti da prekinu
sa ovakvom praksom i tako pokažu da su zaista spremne da odustanu od neposredne
kontrole medija i svima stvore ravnopravne uslove za poslovanje na tržištu.
Sekretarijat
NUNS-a
U
Beogradu 28. juna 2011.