Odgovornost i poštovanje etike

 Moć i odgovornost su nerazdvojni partneri u dvadesetogodišnjoj istoriji B92. Rast uticaja i moći pratio je i rast odgovornosti, čak mnogo više od standarda. Odgovornost B92 prema pojedincima i zajednici ogleda se kroz visoke profesionalne standarde, ali i kroz stalnu interakciju: B92 je posrednik u ubrzavanju promena, stabilizaciji turbulencija, uklanjanju predrasuda, razbijanju tabua, jednostavno, utiče na modernizaciju društva u celini. Svesni da je nemoguće u tranziciji da samo vlada ili neka druga institucija napravi pomake u stvaranju boljih uslova za život, okupili sve koji osećaju veliki stepen odgovornosti i solidarnosti da kroz različite akcije pokrenemo rešavanje bitnih problema. Uspeli smo i da u profesiji osvojimo većinu nagrada za angažman novinara ili pojedinih medija unutar mreže B92. Pokazali smo da mediji ne moraju nužno da budu produžena ruka nečije aspiracije i pohlepe da vlada i manipuliše, već da se njihova moć može kanalisati i u dobrom pravcu.


Srđan Šaper
generalni direktor
„McCann grupe“

– Moć medija je u tome da mogu da kreiraju realnost, a ne samo da je, kao do nedavno, predstavljaju. Zbog toga bi svi koji imaju uticaj na medije trebalo da shvate koliku odgovornost nose. To naročito važi za one koji u njima rade. Vrlo je tanka linija koja razdvaja konstrukciju od destrukcije, a nju svako po savesti treba da odredi. Mislim da ste na listi izostavili ljude čiji je uticaj na mediji veliki, ali nije i institucionalizovan.


Nadežda Gaće
predsednica NUNS-a

– Trebalo bi da moć u medijima leži u profesiji i etici, ali srpska medijska scena nije takva. Na uređivački koncept medija utiču političari ili razni bogataši koji su kupili određene medije. Danas ni ne znamo ko su vlasnici nekih medija. Ne znate ko ih je zapravo kupio, radite u tim novinama ili televizijama, a ne zante za koga radite. Mi treba da imamo urednike i jasan koncept koji će nas gurati napred, ka Evropi, da se uloga medija koristi na pravi način, a ne ovako kako je danas kada mediji plivaju u površnim informacijama.
Naša medijska scena bi morala da se profiliše u ono što je zapravo uloga medija – da štiti interese građana, nezavisno od toga da li se analizira politička, ekonomska, socijalna ili kulturna scena, da mediji imaju jasan uređivački i vlasnički koncept. Između objavljivanja priče uglavnom stoje uređivački kolegijumi koji odlučuju da li nešto može da se objavi. NUNS je apsolutno protiv takvih delovanja.


Aleksandar Timofejev
direktor Studija B

– Mediji u svim državama u tranziciji su veoma moćni. Puno ljudi je vezano za televiziju, a žao mi je što su kreatori programa u Srbiji, u borbi za rejting, krenuli ka programima u kojima dominira puka zabava i emisije tipa – hleba i igara. Mnogi su olako odustali od imperativa da mediji služe i da poduče i da zabave. U Studiju B se trudimo da napravimo kvalitetan program i nikako ne želimo da se nivo našeg programa spusti ispod granice dobrog ukusa. Naravno, važan nam je i rejting zbog marketinga, a od kad sam došao na čelo televizije, rejting naše televizije se povećao. Sebe ne smatram posebno moćnim, dugo radim ovaj posao i moć koristim da sprovedem i uradim ono što zaista mislim.


Den Bejts
generalni direktor TV „Foks“
– Moć u medijima donose profesionalnost i kvalitet, ali bi pre svega trebalo imati u vidu još važniju kategoriju – odgovornost. „Foks“ je u ovoj godini ostvario znajačan uspeh na medijskoj sceni, gledaoci su prihvatili naše inovacije i u zabavnom i u informativnom programu što nam je udvostručilo gledanost i omogućilo najbrži rast pre proslave naše druge godišnjice. Naravno, samim tim nam je i odgovornost veća. Profesionalnost i kvalitet su kategorije kojima se vodimo, naročito kada je reč o informativnom programu koji je više puta tokom godine dobio priznanje za najbrže i najobjektivnije izveštavanje.
Dobro je što je konkurencija sve izraženija, jer to vodi unapređenju i definisanju medijske slike. Pred televizijama su brojni izazovi, a gledaoci se ne mogu obmanuti, kvalitet će se uvek prepoznati i zadržati.


Jelena Krstović
direktor i PR marketinga
„Delte“

– Iskusni novinari, vlasnici medija, marketinških i producentskih kuća… imaju izvesnu moć. Novinari najbolje mogu da uobliče svaku poruku, pa u tome može i da leži prava moć. U vreme hiperprodukcije sve više je moćnika na medijskoj sceni. Onaj ko prenese preciznu poruku uz punu odgovornost, ima najveću moć. Ali, takvih nije puno. Medijski moćnici svakako utiču na javno mnjenje, a u skladu sa ličnim umećem mogu da budu i kreatori. Moć svakako leži i u kompaniji koju ovde predstavljam, s obzirom na kredibilitet i doprinos privredi koji ostvaruje. Biti medijator takvog ekonomskog činioca svakako donosi određenu moć, ali i odgovornost koja se temelji na preciznoj i dvosmernoj komunikaciji.


Tanja Pantić
direktorka „Adrenalina“

-Mediji su danas više nego ikada deo globalne svetske poslovne mreže. Više nisu ni ukras ni zabava, već platforma oko koje su okupljene najveće svetske kompanije. Ali ne bi trebalo potceniti ni moć medija da plasiraju trendove i uvedu novi sistem vrednosti. U tom smislu se ni naše tržište mnogo ne razlikuje.
Ono što je, ipak, drugačije jeste nedostatak jasne slike o suštinskoj razlici između komercijalnog i javnog. Sve godišnje liste, pa i ova, više odražavaju vidljivost u medijima nego stanje moći. „Adrenalin“ je kvalitetna produkcijska kuća čiji programi pobuđuju veliku pažnju, ali moj dugogodišnji rad i iskustvo u „Universal McCann“, koja je postavila temelje u radu s medijima, sigurno bolje opravdavaju mesto na kom sam se našla, a koje, lično, smatram visokim u odnosu na neke druge.


 

Tagovi

Povezani tekstovi