Pismenost i osvešćivanje

Fokus debate bio je na ulozi medija u obrazovanju publike, sadašnjoj nastavnoj praksi u školama, konkretnim iskustvima u obučavanju nastavnika srednjih škola za uključivanje medijske pismenosti u nastavu, i vezi između medijske pismenosti i evropskih vrednosti.

Bilo je reči o predstojećim posetama i radionicama koje će Medijska koalicija organizovati sa učenicima i profesorima građanskog vaspitanja u drugoj polovini godine. Zaključci diskusije biće iskorišćeni za unapređenje sadržaja tih radionica, kao i celokupne inicijative za promociju medijske pismenosti.

Dr Boban Tomić sa Fakultetu za medije i komunikacije Univerziteta Singidunum je naglasio da je propušteno deset godina i da smo se tek kad su tabloidi došli na scenu upitali šta da radimo povodom medijske pismenosti.

Gordana Janković, šefica odeljenja za medije Misije OEBS-a u Srbiji je rekla da su sve debate većinom otišle u on-line svet, navevši primer debate o Zakonu o radu, i naglasila da je zato važno zaštititi interese građana koji nisu medijski pismeni.

Ova diskusija je jedan od javnih događaja organizovanih u okviru Kampanje za medijsku pismenost, projekta koji finansira USAID, a čiji je cilj jačanje i podrška demokratizaciji srpskog društva kroz promociju medijske pismenosti i nezavisnog i odgovornog novinarstva.

Medijska koalicija je neformalno partnerstvo pet novinarskih i medijskih organizacija koju čine Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS), Udruženje novinara Srbije (UNS), Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV), Asocijacija lokalnih nezavisnih medija (Lokal Pres) i Asocijacija nezavisnih elektronskih medija (ANEM).

Tagovi

Povezani tekstovi