Američki ambasador Majkl Polt i zamenik šefa Misije OEBS Daglas Vejk upozorili su ovdašnje vlasti da je privatizacija medija preduslov za njihovu profesionalizaciju i približavanje evropskim integracijama. „Važno je da se ovaj posao završi na vreme, a da budem iskren i juče je bilo kasno“, rekao je ambasador Polt, pozivajući lokalne medije da ne čekaju zakonski rok koji ističe do kraja 2007, već da se privatizuju što pre. Privatizacija u informativnoj sferi je, smatra Polt, za Srbiju od posebne važnosti pošto su ovdašnji mediji u bližoj prošlosti bili zloupotrebljeni, kao propagandna sredstva koja su građanima servirala iskrivljenu sliku. IREX je poslednjih godina obučio stotine ovdašnjih novinara, a SAD će nastaviti da podržavaju profesionalizaciju medija, najavio je Polt.
– Kroz privatizaciju mediji konačno treba da se oslobode kontrole lokalnih vlasti – poručio je Polt, naglašavajući da nezavisnost i profesionalizam treba da budu osnovne odlike novinarstva u Srbiji. Profesionalni rad podrazumeva i odgovornost, te novinari ne smeju da služe propagandi niti da objavljuju klevete, upozorio je američki ambasador.
Daglas Vejk je u ime OEBS pozvao vlasti da „ostanu posvećene ovom poslu i da ne odlažu privatizaciju medija“. Podsećajući da je OEBS pomogao u izradi zakona iz ove oblasti, Vejk je izrazio žaljenje zbog nepotpune primene Zakona o radiodifuziji i zastoja u privatizaciji lokalnih medija. Srbija više ne sme da kasni, naglasio je Vejk, naglašavajući višestruki značaj privatizacije medija.
Advokat Nebojša Samardžić podsetio je na usvojene zakonske i podzakonske akte kojim je privatizacija elektronskih medija pomerena za kraj 2007, a on smatra da taj proces može da bude završen do kraja naredne godine. Podsetio je da će Republička radiodifuzna agencija oduzimati dozvole za rad elektronskim medijima koji se ne privatizuju u roku.
Rukovodilac projekta za privatizaciju medija pri Agenciji za privatizaciju Dragan Bosiljkić rekao je da su se donošenjem Pravilnika stekli svi uslovi za privatizaciju. Prema podacima Agencije, 141 medij treba privatizovati, od čega 37 štampanih, 14 zesebnih i 23 u okviru mešovitih medijskih kuća. April je rok za privatizaciju štampanih medija, a Bosiljkić veruje da će on biti ispoštovan. On je za decembar najavio aukcijsku prodaju Subotičkih novina, a zatim i ostalih lokalnih listova. Pošto je rok za privatizaciju elektronskih medija duži, u Agenciji „relaksirajuće“ pristupaju ovom poslu. Za nekoliko elektronskih medija već je pokrenut postupak prodaje, a Bosiljkić očekuje da do kraja naredne godine bude privatizovan veći deo elektronskih medija. Navodeći da, sem političkih, postoje i psihološke i tehničke prepreke privatizaciji medija, Bosiljkić je najavio i poboljšanje socijalnih programa.
Hari Štajner iz Medija centra takođe smatra da u samim medijima postoji jak otpor privatizaciji.
– U svim lokalnim medijima ima viška zaposlenih. Njima opština daje kakvu-takvu platu, a sada se plađe otkaza-ocenio je Štajner.
S.Biševac