Pritisak države i kontrola medija

U
izveštaju Saveta, kao glavni problemi, označeni su netransparentno vlasništvo
medija, ekonomski uticaj državnih institucija na medije i ulogu javnog servisa
RTS, za koji se smatra da je servis stranaka. Prema Izveštaju, među 30
najznačajnijih medija u Srbiji, 12 dnevnih novina, sedam nedeljnika, šest TV
stanica i pet radio stanica, u čak 18 slučajeva javnosti nisu poznati njihovi
pravi vlasnici. Vlasništvo medija, kako je ukazano, zamagljuje učešće ofšor
kompanija, u cilju skrivanja pravih vlasnicka, pa time i inetersa tih medija.

Osim
toga, državne institucije izdvajaju veliki novac iz budžeta za oglašavanje,
čime ostvaruju ličnu i partijsku promociju. Kako se napominje u izveštaju
Saveta, četvrtina ukupnog tržišta oglašavanja dolazi od države, oko 40 miliona
evra novca poreskih obveznika, što se koristi za promociju stranaka i
političara. Posebnu ulogu u finansiranju medija, držeći ih u ekonomskoj
zavisnosti, prema oceni iz Izveštaja, imaju PR agencije, marketinške i
produkcijske agencije, koje su uglavnom u vlasništvu partijskih funkcionera.

 

Ceo
izveštaj, možete pročitati ovde,
a dopis Vladi uz Izveštaj ovde.

Tagovi

Povezani tekstovi