Psihološke smernice za medijsko izveštavanje nakon kriznih događaja

MEDIJSKO IZVEŠTAVANJE NAKON KRIZNIH DOGAĐAJA

 

Cilj ovog dokumenta nije da zameni ili dopuni Kodeks novinara Srbije, već da ukaže na psihološke i društvene posledice neodgovornog medijskog izveštavanja, kao i da ukaže na to da mediji imaju ulogu u uspostavljanju atmosfere bezbednosti i oporavku neposredno pogođenih i zajednice nakon velikih kriza. U dokumentu neće biti reči samo o tome o čemu i kako ne govoriti, već i o čemu i kako govoriti da bismo oblikovali zdraviju klimu i društveni dijalog. Dokument je pre svega namenjen zaposlenima u medijima, ali može da bude koristan i zvaničnicima koji se obraćaju medijima kao i čitaocima i gledaocima koji dele i komentarišu vesti. 

 

 

Uloga medija u kriznim situacijama 

 

Način na koji mediji izveštavaju o kriznoj situaciji oblikuje osećanja i ponašanja javnosti neposredno nakon, ali i duže nakon događaja. Senzacionalistički naslovi i tekstovi, preuranjeno i neutemeljeno iznošenje uzroka, kao i previše detalja o događaju mogu u javnosti izazvati nemir i paniku i povećati šansu da se ovakav događaj ponovi. Sa druge strane, odgovorno izveštavanje doprinosi razumevanju događaja, pomaže oporavku čitave zajednice i doprinosi prevenciji ovakvih događaja u budućnosti. 

 

Ceo dokument preuzmite ovde.