I rok za privatizaciju elektronskih lokalnih medija trebalo bi da bude produžen do 31. decembra 2008. Obrazloženo je da važeći rok, koji ističe u julu 2006, nije realan, jer je proces privatizacije tih medija iz „niza opravdanih razloga“ na samom početku.
Novi rok za deobu između RTV Beograd i RTV Novi Sad, koji je istekao 31. decembra 2002, predlogom izmena Zakona produžen je do 31. marta 2006.
Vlada je predložila i da mandat članova Saveta Republičke radiodifuzne agencije, izabranih na predlog skupštinskog odbora, bude šest godina. Članovi izabrani na predlog Skupštine Vojvodine, univerziteta i crkava imali bi petogodišnji, a predstavnici nevladinih organizacija i profesionalnih udruženja četvorogodišnji mandat. Izmenama Zakona predloženo je i povećanje iznosa kazni za radio-pirateriju i srodne prekršaje, koje sada iznose od 50.000 do 200.000 dinara, a bile bi ubuduće od 300.000 do milion dinara. Kazna za odgovorno lice koje počini te prestupe bila bi od 20.000 do 50.000 dinara, umesto sadašnjih od 2.500 do 10.000.
U obrazloženju tih izmena zakona navedeno je da su predviđene kazne za radio-pirateriju „veoma blage“ i da se predloženim rešenjima pooštravaju kazne za izazivanje haosa u etru. Članom 6 predloga predviđeno je da do početka rada radiodifuzne ustanove Srbije i radiodifuzne ustanove Vojvodine, radio-televizijsku pretplatu, u skladu s odredbama ovog zakona, ubira JP Radio-televizija Srbije.
U obrazloženju ove izmene se navodi da su sticajem različitih okolnosti (kašnjenje u početku primene Zakona i izboru Saveta, donošenje i primena Zakona o izmenama i dopunama Zakona o radiodifuziji) mnogi rokovi zapisani u Zakonu o radio-difuziji odavno prekoračeni, zbog čega je nužno uskladiti ih s realnošću.
Takođe je bilo potrebno donošenje jasne norme kojom će JP RTS, osnovano za obavljanje delatnosti od opšteg interesa u oblasti radio-difuzije, moći do početka rada ustanova javnog radio-difuznog servisa ubirati pretplatu, jer će u suprotnom njegov opstanak biti doveden u pitanje.
Zakonom o izmenama i dopunama Zakona o radiodifuziji, koji je donet prošle godine, u članu 32 stav 3 bilo je predviđeno da se odluka Saveta koja se odnosi na Autonomnu Pokrajinu Vojvodinu smatra donetom ako je u okviru potrebnog broja glasova za njeno donošenje i glas člana Saveta koji je izabran na predlog ovlašćenog predlagača iz APV. U obrazloženju brisanja stava 3 iz ovog člana navodi se da je očigledno da se ovom odredbom članovi Saveta Republičke radiodifuzne agencije dovode u neravnopravan položaj, s obzirom na to da se čonom koga je predložila Autonomna Pokrajina Vojvodina daju veća ovlašćenja od onih koja imaju drugi članovi Saveta.
Takođe se navodi da je ova odredba neodrživa i ako se pođe od činjenica da Republička radiodifuzna agencija svoju nadležnost ostvaruje u Republici Srbiji kao jedinstvenoj državi pa se i sve odluke koje se odnose na Srbiju – odnose i na APV, te proizlazi da bi član Saveta iz APV mogao koristiti to svoje pravo i za sve odluke Saveta koje se tiču cele Republike, što bi dovelo do potpunog blokiranja rada Saveta.
S obzirom na to da će se ovaj predlog izmena Zakona naći pred poslanicima po hitnom postupku, u obrazloženju za ovu hitnost se navodi da „nerešeno pitanje trajanja mandata članova Saveta opterećuje i otežava početak rada Saveta koji mora hitno da pristupi rešavanju nagomilanih problema u oblasti elektronskih medija i konstituisanju organa radio-difuznih ustanova“. Dodaje se i da je „zbog toga ovaj zakon neophodno doneti po hitnom postupku“, a iz istih razloga se predlaže i da zakon stupi na snagu dan nakon objavljivanja u „Službenom glasniku Republike Srbije“.