Svetski Dan radija – 13. februar: Moć zvuka – od nosioca društvenih pokreta do muzičkog stream-a

Izvor: Canva
Izvor: Canva

Danas 13. februara, širom sveta se obeležava Svetski dan radija koji je proglasio UNESCO, u znak sećanja na 1946. godinu, kada je prvi put emitovan program Radija UN.

 

Pod sloganom „Vek informisanja, zabave i obrazovanja“, ovogodišnji Svetski dan radija u fokus stavlja snage i prednosti medija koji ne gubi relevantnost ni u digitalnom dobu, a o svemu tome biće reči u sklopu bogatog jednodnevnog programa koji organizuje Fakultet dramskih umetnosti FDU koji se priključuje veku postajanja ovog komunikacijskog kanala.

 

Kroz razgovore sa profesionalcima, urednicima, autorima, novinarima, producentima, kao i medijskim stručnjacima iz oblasti marketinga i upravljanja analiziraće se gde je radio kao medij danas u Srbiji, zašto i kako je od nosioca društvenih i političkih pokreta 90-ih godina prošlog veka danas sveden na muzički stream, da li podkast osnažuje radio produkciju i šta poručuje publika.

 

Sve sesije programa su otvorene za javnost, a njegov početak označiće u 10.30 poruka WRD za 2024.

 

Od 11 do 12 sati razgovaraće se o radiju kao mediju civilnog društva.

 

Panel se organizuje u saradnji sa platformom Podcast.rs, a učesnici su predstavnici community medija iz Evrope.

 

Oni će predstaviti svoja višedecenijska iskustva u vođenju medija zajednice.

 

Prisutni će imati priliku da čuju o međunarodnim praksama za medije civilnog društva.

 

„Budućnost radija“ biće tema od 12 do 12. 30 sati.

 

U digitalnom medijskom okruženju i dominantno vizuelnom savremenom društvu, radio se suočava sa novim izazovima, ali i mogućnostima.

 

Devedesetih godina medij koji je izneo mnoge društvene i političke procese, koji se slušao zbog govornog programa i gostiju, danas je, ako je suditi po sadržaju najslušanijih radio stanica, izgubio svoju snagu, uticaj i relevantnost.

 

Kroz razgovor sa medijskim profesionalcima istražujemo kako tehnologija menja radijski pejzaž, koje inovativne strategije produkcije i plasiranja sadržaja primenjuju radio stanice, koji su to novi poslovni modele koji oblikuju budućnost radija i kako se prilagoditi, napredovati i angažovati radio i audio publiku u digitalnom dobu“, poručuju sa FDU.

 

U ovom delu programa učesnici su: Svetlana Đolović, RadioAparat, Slobodan Krajinović, 021, Ljubica Pašić, Direct Media, Goranka Jednak, RadioDays Europe a moderatorka je Ana Martinoli.

 

„Radio i podkast“ tema su naredne sesije koja će se održati od 14 do 14.30 sati.

 

Prognoze medijske industrije najavljuju da podkast kao format postaje mejnstrim u 2024. godini.

 

Kako radio i podkast sadržaji nastavljaju da se razvijaju i ukrštaju, razumevanje simbiotske veze između ova dva medija postaje sve važnije.

 

Kroz saradnju, inovacije i strategije usmerene na sadržaj, ali i publiku, radio producenti i podkasteri podjednako mogu da iskoriste moć zvuka da se snažno povežu sa publikom i oblikuju budućnost potrošnje audio sadržaja.

 

Šta su sličnosti, a šta razlike radija i podkasta, kada je reč o očekivanjima i navikama publike, strategijama kreiranja sadržaja i monetizaciji – samo su neka od pitanja koja postavlja ovaj panel.

 

U ovoj diskusiji učestvovaće Stefan Marković, CINS, Jovana Tripunović, Podcast.rs, Jelisaveta Miletić i Viktor Marković, NjuzNet
Pavle Zlatić, USAID/Mediji Inovacije, a moderatorka je Ana Martinoli.

 

U završnici, od 17 do  20 sati, slušaće se specijalni program na fluxradio.rs. čiji su autori Aleksa Milinović, Milica Cvetković i Ana Konstantinović.

 

Izvor: Danas

Tagovi

Povezani tekstovi