“Milioni za medije u Zrenjaninu opet otišli Radoici Milosavljeviću“, “Samo bahato: Milosavljević gotovo uništio RTK pa opet dobio novac iz budžeta“, “Nagrada za uništenje Radio-televizije Kragujevac“, samo su neki od naslova koji su osvanuli prethodnih dana.
Radoica Milosavljević do 2015. godine, kada je počela poslednja tura rasprodaje državnih medija, sa medijskim biznisom nije imao nikakve veze. Danas je ovaj Kruševljanin vlasnik 14 medijskih kuća, od kojih gotovo svaka u svom sastavu ima po dva-tri medija.
Milosavljevićevo medijsko carstvo prostire se od Novog Kneževca do Pirota. Ako je suditi po bazi podataka Centra za održive zajednice, opstaje i širi se ponajviše zahvaljujući budžetskom novcu. U proteklih pet godina (od 2015. do 2020) samo kroz projektno sufinansiranje njegovi mediji dobili su 3.097.445 evra iz republičkog i lokalnih budžeta.
Radio-televizija Kruševac novac nije dobila samo tamo gde nije ni konkurisala
Novac je, naravno, nastavio da pristiže i ove godine. Mediji u vlasništvu kruševačkog biznismena dobili su 24.381.000 dinara samo na nedavno okončanim konkursima Ministarstva kulture i informisanja.
Čak sedmina ukupnog ovogodišnjeg budžeta Ministarstva kulture i informisanja, namenjenog sufinansiranju projekata proizvodnje medijskih sadržaja za televizije, preliće se u 11 Milosavljevićevih televizija.
Na konkursu za sufinansiranje projekata na jezicima nacionalnih manjina, među dobitnicima je osam njegovih medija kojima je pripala osmina ukupnog budžeta.
Kada su ovogodišnji konkursi Ministarstva kulture i informisanja u pitanju, među 14 medijskih kuća u njegovom vlasništvu, kao najuspešnija se pokazala Radio-televizija Kruševac. Za nju se može reći da novac nije dobila samo tamo gde nije ni konkurisala. Tri medija u njenom sastavu (televizija, radio i portal) inkasirala su ukupno 4.050.000 dinara na šest državnih konkursa.
Radio-televizija Kruševac je i proteklih godina bila Milosavljevićev rekorder na lokalnim i nacionalnim konkursima. Od 2015. godine, od kada se nalazi u njegovom vlasništvu, pa do kraja 2020, samo kroz projekte prihodovala je 685.669 evra. Prodata mu je, da podsetimo, 2015. godine za 13.992 evra.
Ipak, najisplativije njegovo ulaganje svakako je kupovina Centra za informisanje Novi Kneževac. Medijska kuća kupljena za tričavih 480 evra, kroz medijske konkurse je za pet godina prihodovala 68.577 evra. Ove godine od Ministarstva kulture i informisanja dobio je milion i po dinara.
Pojedini mediji u Milosavljevićevom vlasništvu uspeli su da udvostruče prihod od projekata otkako su se našli u njegovim rukama. Tako je, na primer, Televizija Leskovac, pre njegovog gazdovanja, godišnje na konkursima dobijala oko 50.000 evra. Već 2019. godine, kada Milosavljević postaje vlasnik, uspeva da kroz projekte namakne oko 63.000 evra, da bi u 2020. inkasirala tačno 110.820 evra.
Slična situacija je i sa Televizijom Santos iz Zrenjanina. Kruševljanin je vlasnik ovog medija postao lane. Sa 58.000 evra 2019. godine, prihod od projektnog sufinansiranja skočio je na 103.760 evra. Ove godine će samo od Ministarstva kulture i informisanja zrenjaninskoj televiziji leći 2.300.000 dinara.
KO JE RADOICA MILOSAVLjEVIĆ
Široj javnosti je postao poznat nakon što je 2015. u procesu privatizacije kupio čak osam medija: RTV Kruševac, RTV Kragujevac, TV Pirot, RTV Brus, Centar za informisanje Novi Kneževac, TV Požega, RTV Caribrod i RTV Pančevo.
Radio-televiziju Kragujevac je izgubio početkom 2017. godine. Privatizacija je poništena jer Milosavljević nije izvršavao ugovorne obaveze.
To ga, međutim, nije sprečilo da nastavi širenje svog medijskog carstva, te je danas vlasnik i RTV Bačka Palanka, SOS kanala plus, RTV Santos iz Zrenjanina, Kanala M iz Paraćina, Televizije Telemark iz Čačka.
Poslednja Milosavljevićeva medijska investicija je osnivanje firme Tačno d.o.o. Beograd. U ovo ulaganje njegova RTV Pančevo ušla je zajedno sa firmom Minacord media Željka Joksimovića.
Firma Tačno, u kojoj 60 odsto vlasništva praktično ima Milosavljević, krajem prošle godine je, kako piše UNS, stekla pravo da za 628.000 evra u narednih deset godina koristi imovinska prava novinske agencije Tanjug.
Prema podacima Istinomera, Milosavljević je rođen 1948. godine u Kruševcu. Vlasnik je preduzeća za proizvodnju plastične ambalaže Sloga. Bio je direktor Sportskog centra Kruševac, predsednik FK Napredak i predsednik Sportskog saveza. Od 2009. do 2012. godine bio je zamenik gradonačelnika Kruševca.
Član je Socijalističke partije Srbije od osnivanja, a bio je i predsednik Okružnog odbora te stranke.
Ipak, 2019. našao se i među donatorima konkurentske Srpske napredne stranke.
U Ministarstvu nije nijednom “izvisio“
Kada je podrška Ministarstva u pitanju, praktično nijedan Milosavljevićev medij ove godine nije “izvisio“. Čak je i internet portalu RTV Pančevo dodeljeno 300.000 dinara, iako mu je 2019. Regulatorno telo za elektronske medije izreklo meru upozorenja zbog povreda odredaba Zakona o elektronskim medijima i Pravilnika o zaštiti ljudskih prava u oblasti pružanja medijskih usluga.
Ništa manje uspešni Milosavljevićevi mediji nisu bili ni na ovogodišnjim konkursima u matičnim gradovima i opštinama.
Od 11.350.000 dinara, koliko je medijima dodelila Opština Dimitrovgrad, Televizija Caribrod dobila je 7.800.000.
Radio-televizija Kruševac dobila je 10.200.000 od ukupno 17.000.000 raspodeljenih na kruševačkom konkursu.
Na TV Pirot otišla je gotovo trećina sredstava – 9.700.000 od ukupno 30.000.000 dinara opredeljenih za medije u Pirotu.
Projektima TV Santos komisija je opredelila 4.800.000 dinara iz budžeta Grada Zrenjanina, od ukupno 10 miliona dinara namenjenih medijskim projektima. RTV Požega dobila je 40.000 dinara više (4.840.000 dinara) na konkursu u Požegi (ukupan budžet bio je 7,5 miliona).
Od 13 miliona dinara koje je Opština Bačka Palanka namenila medijima, Radio-televizija Bačka Palanka dobila je četiri miliona.
Centru za informisanje Novi Kneževac pripalo je 1.050.000 na konkursu u njihovoj opštini (ukupan budžet bio je 3.250.000). SOS kanal plus je na beogradskom konkursu osvojio 3,9 miliona dinara.
Konkursi u Leskovcu, Pančevu, Paraćinu i Brusu još uvek nisu okončani, a u Čačku konkurs nije ni raspisan. Ipak, ako je suditi po dosadašnjoj praksi, Milosavljevićevi mediji nemaju razloga za brigu, jer će im i tamo pripasti dobar deo kolača.