Tužan TV rođendan

Savet Republičke radio-difuzne agencije 20. aprila 2006. doneo je odluku o izdavanju dozvola za emitovanje programa na teritoriji cele Srbije, i to televizijskim stanicama Avala, B92, Foks, Pink i Košava-Hepi.


Ova TV petorka, uz dva programa Medijskog javnog servisa Srbije (RTS), započela je pre tačno godinu dana trku za gledanošću i rejtinzima, a Press je pokušao da istraži koliko su neki od njih opravdali očekivanja gledalaca i koliko su uopšte odmakli od startne pozicije.


Prema rečima Darka Broćića, direktora agencije „AGB Nilsen medija riserč“, agencije za istraživanje gledanosti, od televizija koje su dobile nacionalnu frekvenciju, najgledanija je televizija Pink, dok se novoosnovane TV kuće zasad slabo kotiraju.


– Najgledaniji je RTS 1, sa ukupnim udelom u gledanosti od oko 29 procenata, dok je Pink na drugom mestu sa 24 procenta. TV B92 je na trećem mestu i ima ispod 10 procenta, a odmah iza nje je Drugi program RTS-a. Foks i Avala imaju između tri i četiri procenta udela u ukupnoj gledanosti.


Zanimljivo je da iako Košava i Hepi imaju objedinjenu frekvenciju, dečja televizija Hepi je gledanija od Košave. Hepi ima brojčano malu ali prilično vernu publiku, jer deca gledaju ovaj program sve vreme, a kada se Košava uključi, ona vodi pomalo neravnopravnu borbu sa drugim TV stanicama – objašnjava za Press Broćić.


Duško Bogdanović, TV kritičar Pressa, kaže da pet stanica sa nacionalnom frekvencijom gotovo da nisu napravile nikakav značajniji pomak u odnosu na prethodni period. Prema njegovom mišljenju, jedini dobitnici su privatne produkcijske kuće „Emoušn“ i „Adrenalin“.


– Godinu dana posle dobijanja nacionalne prohodnosti, televizije nisu pomerile kreativne potencijale koje su obećale. Tu pre svega mislim na Pink i B92, dok tri novonastale televizije Foks, Avala i Hepi-Košava nisu uspele da zauzmu prostor koji je pripadao pokojnoj BK televiziji.


Kada je reč o ponudama te tri televizije, one su najviše konkurentne u sportskom programu i tu se trude. Najmanji je napredak u informativnom programu – objašnjava Bogdanović, i dodaje: – Najviše su profitirale dve producentske kuće – „Emoušn“ i „Adrenalin“, koje su razdelile svoju ponudu na sve TV stanice.


Nije mi jasno da neke televizije koje računaju na gledanost otkupljuju licencne emisije i nemaju sopstvenu službu koja bi pratila programe u svetu i pravila sopstvenu produkciju. Najviše mi je konfuzan B92, jer mi posle „Velikog brata“ nije jasno koja je njihova ciljna grupa. Kada se sve sabere, mislim da će Tijanić, kao direktor RTS-a, moći mirne glave da ide na odmor – smatra ovaj TV kritičar.Filmski i TV kritičar Ranko Munitić nije želeo da se upušta u dublju analizu trenutnog stanja na medijskom nebu Srbije.


– Smešno, pravi humor šta se sve pušta na našim TV stanicama. Ja bih sada morao i da razložim svaku od tih pet televizija i da vam kažem zbog čega imam takvo mišljenje, jer volim sve da argumentujem, što nije običaj u našoj zemlji. Međutim, jednostavno nemam vremena za loše stvari – objasnio je Munitić.


J. Marković

Tagovi

Povezani tekstovi