Urednici Forbesa poručuju: Bićemo servis poslovne zajednice, učiće iz priča koje objavljujemo

Snimak ekrana N1
Snimak ekrana N1

Urednici Forbesa u Srbiji, Bosni i Hercegovini i Hrvatskoj poručili su za N1 da taj medij donosi nešto novo na medijsku scenu u regionu, i da će istovremeno biti servis za regionalnu poslovnu zajednicu koja će moći nešto da nauči i iz dobrih i iz loših primera o kojima Forbes piše.

United Media sa ponosom pokreće pet licenciranih digitalnih izdanja renomiranog svetskog biznis magazina Forbes. Od danas sajtovi su dostupni u Srbiji, Crnoj Gori, Hrvatskoj, Sloveniji i Bosni i Hercegovini.

 

Urednik Forbesa u Srbiji (forbessrbija.com) Ivan Radak izjavio je u Novom danu TV N1 da taj mediji donosi nešto novo na regiolnu medijsku scenu u kojoj poslednjih godina dominiraju brze i kratke informacije.

 

„Nedostajali su ti duži tekstovi, analize, obimnije teme koje neguje Forbes. Da kad završite poslovni dan, odvojite vreme i pročitate nešto kvalitetno što će da vas obogati“, objasnio je Radak.

 

Prvog dana rada Forbesa u Srbiji u fokusu je reeksport proizvoda pod sankcijama iz naše zemlje u Rusiju.

 

„Prošle godine bilo je problematično to što su neke zemlje poslužile raznim mešetarima koji su nastojali da do Rusije dopreme proizvode koji mogu da se koriste za vojnu prozivodnju“, ukazao je Radak.

 

Podsetio je da je zbog toga u maju Beograd posetio međunarodni specijalni izaslanik za nadzor nad sprovođenjem sankcija Rusiji, nakon čega su preduzeti konkretni koraci i zaustavljen je reeksport proizvoda pod sankcijama.

 

„Bilo je važno da se to zaustavi. Većina banaka zaustavila je platni promet sa Rusijom“, istakao je.

 

Upitan da li će i Forbes u Srbiji praviti listu najbogatijih ljudi, Radak je rekao da je to pitanje koje najčešće dobija, i da ideja jeste da se jednog dana zaista vidi koliko je ko bogat u regionu.

 

„Nama će izazov biti metodoligija i dolazak do podataka, nije ovde to razvijeno kao u Americi. Sada pišemo o pojedinačnim ljudima i njihovom uspehu, iz toga će proizići i rangiranje“, najavio je Radak.

 

Prava vredost Forbesa je, kako je naglasio, to što je koristan i svrshishodan, i što će poslovna zajednica moći nešto da nauči i iz dobrih i iz loših primera o kojima Forbes piše.

 

Urednica Forbesa u BiH (forbesbih.com) Ika Ferrer Gotić poručila je da metodologija Forbesa može da donese promenu poslovnog narativa u regionu, i ponovila da taj medij može da bude servis inovatorima i poslovnim ljudima.

 

Forbes je u BiH otvoren pričom o liderkama bosanskohercegovačkog biznisa, ali i pričom o Snježani Kopruner, Zadranki koja stoji iza najuspešnije privatizacije u BiH.

 

Kada je privatizovala „Bratstvo“ iz Travnika, ta fabrika imala je 53 radnika i promet od 400.000 evra godišnje, a danas zapošljava 500 ljudi i ima godišnji promet od 33 miliona evra.

 

„Mi smo tu da istražimo takve liderke i naravno lidere, i da ih istaknemo. I električni bicikl koji je dizajniran u njenoj kompaniji, vozi i Kristijano Ronaldo“, istakla je Ferrer Gotić.

 

Urednica Forbesa u Hrvatskoj (forbeshrvatska.com) Đurđica Klancir rekla je da su prvog dana izdvojili pričo o hrvatskim kompanijama koje i dalje posluju u Ukrajini.

 

„Mi smo izdvojili pet priča, pet modela. Naravno, u ovo vreme kada je rat postao deo svakodnevice, zanimalo nas je kako funkcionišu mehanizmi poslovanja, kakvo je iskustvo preduzetnika i menadžera i izdvojili smo nekoliko primera“, objasnila je ona.

 

Neke kompanije uprkos ratnim okolnostima šire posao, a neke su pomogle svojim zaposlenima i dovele su ih u Hrvatsku, navela je Klancir ističući da su to modeli koji će se i dalje primenjivati, s obzirom na eskalacije u nizu područja na rubu EU, a i globalno.

 

Klancir je naglasila i regionalni značaj Forbesa, na primeru intervjua za menadžerkom HR-a jedne jake turističke kompanije, koja je Slovenka koja radi u Hrvatskoj, a zapoljšava i ističe vrednosti radnika koji dolaze pre svega iz regiona.

 

„U Hrvatskoj je poslovna scena tradicionalno snažno vezana sa politiku, i tu dolazi do različitih problematičnih situacija, sudskih procesa, dramatičnih situacija“, istakla je Klancir i dodala kako se Forbes bavio i „aferom bočica“, odnosno nedavnim slučajevima trovanja mineralnom vodom i Koka-kolom.

 

„Probali smo doći do konretnih brojki, šta to znači za kompaniju, kakvi su gubici, koliko će joj trebati da se oporavi“, navela je.

Sajtovi Forbesa u regionu prenosiće i zanimljive tekstove iz internacionalne mreže te medijske kuće.

 

Tagovi

Povezani tekstovi