Možda za kontekst priče nije važno da li se kaže Ratajska ili „Ratanjska“, kao što smo mogli čuti u jednom prilogu Televizije Priboj, ali govori jednu bitnu činjenicu – mediji koji nisu iz Prijepolja ne poznaju lokalni kontekst, pa čak ni geografske pojmove. Očigledno se i ne trude. Možda ova činjenica i ne bi bila toliko važna da upravo Opština Prijepolje nije podržala projekat Televizije Priboj „Prijepoljski mozaik“ sa najviše sredstava na konkursu – 1.800.000 dinara, pa je zbog toga ova činjenica „samo“ uvredljiva. Ovom mozaiku nedostaje nekoliko kockica u narativnom izveštaju da bi bio kompletan, jer od 30 kolažnih emisija, koliko je navedeno da je urađeno za šest meseci trajanja projekta, u dostavljenom materijalu je samo 15. Ostaje pitanje da li je posao urađen polovično, ili je 15 emisija prosto zaboravljeno da se dostavi uz narativni izveštaj.
Pregledajući medijske sadržaje podržanih medija koji nisu iz Prijepolja, uočavamo da su prilozi i tekstovi skoro identični, svi izveštavaju o aktuelnim dešavanjima u opštini Prijepolje, a u medijskim sadržajima defiluju ljudi sa titulama, od predsednika Opštine, njegovog zamenika, članova Opštinskog veća, direktora… Mesta za one koji nemaju popularno zvanje, već su samo građani i građanke iz čijih se novčanika izdvaja novac upravo za te medijske sadržaje, skoro i da nema. Njihovo pojavljivanje je na nivou incidenta, a i ako su pitani za nešto iz njihovoh usta se ne može čuti bilo kakva kritika za rad aktuelne vlasti. U svom narativnom izveštaju, Televizija Priboj ih naziva „običnim“ građanima i možda baš tu leži odgovor zašto ih nema više u njihovim medijskim sadržajima – valjda zato što su previše obični. Neki mediji su procenili da je javni interes ono što radi lokalna vlast i da je reč funkconera crveno slovo, tako da disklejmer koji prpisno svi navedu, da stavovi izneti u medijskom sadržaju ne odražavaju stavove donatora, u većini projekata je besmislen.
Da situacija ponekad izmakne kontrolu, pa se zaboravi i koje naručilac posla, slikovito prikazuje prier Sandžak televizije, koja u emisiji „Naš lijepi Sandžak“ predstavlja turističke potencijale Kamene Gore. U najavnoj špici piše da projekat podržava Opština Prijepolje, a u emisiji novinarka jasno i glasno govori kako tu emisiju sufinansira grad Novi Pazar!? Ova televizija je novac građana opštine Prijepolje, u iznosu od 1.300.000 dinara, iskoristila da u medijskim sadržajima uglavnom promoviše stare kadrove Stranke pravde i pomirenja. Projekat je bio usmeren na promociju turističkih potencijala, ali i ovom mediju nedostaju medijski sadržaji poslati uz narativni izveštaj. Trebalo bi da ih je 20, 16 priloga i 4 emisije, a dostavljeni su dokazi za 13 priloga i jednu emisiju, o već pomenutim potencijalima Kamene Gore.
„Sve za sport“ naziv je projekta Televizije 5 Užice kojoj je dodeljeno 1.200.000 dinara. Ova televizija navdi da je u okviru projekta realizovala 31 medijski sadržaj: 24 priloga, dve emsije i pet direktnih prenosa sportskih događaja. Kako izgledaju ti medijski sadržaji nismo videli, jer nisu dostavljeni linkovi u narativnom izveštaju, ni propratni materijl koji bi to potkrepio.
O problemima divljih deponija opštine Prijepolje bavio je Glas zapadne Srbije uz podršku od 800.000 dinara. U priloženoj tabeli uz narativni izveštaj ovog portala stoji da je urađeno 20 medijskih sadržaja: po sedam tekstova i fotografija i šest videa. Ova tabela nije u skladu sa narativnim izveštajem projekta u kojem piše da je u okviru projekta urađeno 10 tekstova i 10 fotografija. Šest videa nije bilo ni planirano projektom.
„Bukovačka kompani doo, privatno preduzeće za proizvodnju, promet i usluge“, dobila je 400.000 dinara za projekat „Vesti – TV Zlatar“. Njihov projekat po sadržini vrlo je sličan projektu Televizije Priboj, jer uglavnom prate rad lokalne vlasti. Naravno, sve u svrhu promocije. Iako su naveli da će uraditi 30 medijskih sadržaja, u dostavljenom izveštaju je samo 21.
Marketinška agencija Snežane Despotović iz Užica “Vest media pres” je za 100.000 dinara radila projekat “Moja perspektiva u Prijepolju”. I ovi medijski sadržaji su čista promocija čelnika opštine Prijepolje. Kao svrhu takvog izveštavanja, ova agencija navodi da mladima želi da predoči sve prednosti života u opštini Prijepolje. Vrlo ambiciozan cilj za samo 16 medijskih sadržaja koliko je urađeno u okviru projekta. Ostajte u Prijepolju, jer mediji iz Užica znaju zašto je to dobro za vas, bila bi poruka mladima koji, prema statistikama, sve više bezglavo jure u druge gradove i zemlje, pošto očigledno ne vide taj potencijal koji im plasiraju mediji iz Užica.
Praksa je pokazala da mediji koji ne ispune projektne zadatke ni na koji način ne bivaju sankcionisani, naprotiv, većina opet bude podržana na narednom konkursu. Jasno je i za čiji interes, a javni definitivno nije.
Prošlo je više od pola tekuće godine, a Opština Prijepolje još uvek nije raspisala konkurs za sufinansiranje medijskih sadržaja za 2022. godinu. Pokazalo se da konkursi za sufinasiranje projekata medija služe samo da zadovolje formu, jer se novac iz budžeta deli kao da ga vlast daje iz svog džepa, a komisija za ocenu projektnih ideja samo je produžena ruka vlasti.