Vodič kroz zgradu republičkog parlamenta

Tako se, uz već javnosti poznate podatke o broju poslanika i službenika, njihovoj starosnoj, stranačkoj i kvalifikacionoj strukturi, platama i troškovima, navodi i da se zgrada prostire na 10.238 kvadratnih metara i da zauzima devet etaža (pet spratova, prizemlje i tri suterena). Navodi se čak i kvadratura po vrsti prostorija, iz čega se vidi da najviše prostora zauzima 160 kancelarija. Zatim slede, po veličini, hodnici, potom tehničke prostorije, pa tek onda devet sala za sednice i skupštinski restoran sa svoja 164 mesta i četiri bifea „sa toplim i bezalkoholnim pićima“. Najmanje prostora zauzimaju magacini, stepeništa i mokri čvorovi.


U 163 skupštinske radne prostorije smeštena su 454 korisnika kojima stoje na raspolaganju samo četiri službena automobila (jedan koristi predsednik Skupštine). Ali, zato Skupština ima 176 kompjutera, 75 štampača, po sedam skenera i kopir aparata, 38 faksova i 116 klima-uređaja (ne račujajući šest velikih klima sistema koji obuhvataju najveće sale, holove i restorane).
Zgrada parlamenta ima i internu televiziju i računarsku mrežu sa neprekidnom internet konekcijom, poštansku ekspozituru, ambulantu sa ambulantnim kolima, informativni istraživački centar. Opremljena je kablovsko-distributivnim sistemom sa on-line i internet vezom, intranetom i satelitskom televizijom u svakoj kancelariji. Poseduje i GT automatsku digitalnu telefonsku centralu sa 289 brojeva, 10 ulaza i devet izlaza. Velika sala za sednice opremljena je elektronskim sistemom za glasanje, a odeljenje birotehnike u svom radu koristi, pored četiri velike kopir i pet štamparskih Risograph mašina, jednu doradnu sortir mašinu i knjigovezački nož.
Na kraju informatora odštampana je čak i mapa dela grada sa precizno navedenom lokacijom zgrade, adresom i autobuskim linijama kojima se do nje stiže, kao u najboljem turističkom vodiču.
U odnosu na skupštinski, Informator o radu Generalnog sekretarijata predsednika Srbije, koji je objavljen u „tvrdom“ obliku i može se podići na prijavnici Predsedništva, deluje skromno i manje atraktivno, što bi se moglo opravdati specifičnostima institucija. U materijalu se navodi, između ostalog, da je u Sekretarijatu sistematizovano 110 zaposlenih, da je predviđeno da od tog broja 29 budu postavljena lica, da radi 66 ljudi i to 44 na neodređeno vreme (od toga 17 postavljenih), a 22 na određeno vreme. Sudeći prema strukturi zaposlenih, službu predsednika države opslužuju dva kuvara, četiri konobara, dva kafe-kuvara, osam spremačica i šest vozača (ne računajući dva vozača predsednika Republike).
Na plate i dodatke zaposlenih u Predsedništvu Srbije potrošeno je oko 35 miliona dinara, na naknade – 800.000, nagrade i bonuse – oko 1,66 miliona, a na troškove putovanja – 33,260 miliona. U prilogu se nalazi i izveštaj o sprovođenju Zakona o slobodnom pristupu informacijama u kome se navodi da je u drugoj polovini prošle godine Sekretarijatu predsednika upućeno devet zahteva za pristup informacijama od javnog značaja, od kojih pet nije bilo u njegovoj nadležnosti, jer se odnosilo na rad Narodne kancelarije. Na preostala četiri, koja se tiču primanja i troškova putovanja predsednika i njegovih saradnika, odgovoreno je u skladu sa zakonom, navodi se u izveštaju.


M. Torov


 

Tagovi

Povezani tekstovi