Nacionalne televizije najgledanije

Gledanost oko 100 lokalnih televizija sve više pada, dok šest nacionalnih televizija iz godine u godinu ima sve više gledalaca. Televizije sa nacionalnom frekvencijom gleda 78 posto građana, dok se lokalne, kablovske, regionalne, strane i televizije iz bivših jugoslovenskih republika bore za ostatak


Prema rezultatima istraživanja koje su sproveli Ipsos Stratedžik Marketing, AGB Nilsen Media Risrč i IREX , čak 85 odsto građana Srbije kao glavno sredstvo informisanja bira televiziju, zatim štampu, a potom radio.


U odnosu na nacionalne, lokalne televizije beleže najveću gledanost kada emituju vesti „iz lokala“ pošto njihog gledaoca pre svega interesuje šta se događa u sredini u kojoj živi.


„Privući će ga lokalna vest, vest koju ne može da nađe na nacionalnim televizijama, odnosno ono šta se događa u njegovom gradu i sredini, lokalne manifestacije koje se događaju u nekim sredinama je nešto što privlači“, kaže Predrag Lozović iz AGB Nilsen Medija Risrča.


„Što se tiče nacionalnih televizija, ove jeseni smo videli da je publiku najviše privukao zabavni program, različiti rialiti programi i serijski a to je ono što lokalne stanice ne mogu sebi da priušte“, rekao je Lozović.


Radio se u Srbiji u proseku sluša dva sata dnevno, više radnim danima nego vikendom, a najkonkurentniji je televizijskom programu između 5 i 8 sati ujutro.


Slušaoci su najverniji nekoj stanici kada je slušaju kod kuće a često ih menjaju dok se voze kolima.


Kao najčešći razlog za menjanje stanice ispitanici su naveli preduge reklame, loš signal i potragu za dobrom muzikom, zbog koje 85 posto ljudi radio i slušaja.


„Populacija od 10 do 70 godina kaže da je to muzika, gotovo polovina manje kaže da su to vesti. Zatim slede sportski program, političke emisije, programi o zdravlju, neke panel emisije gde se ljudi uključuju telefonski. Ovo bi bio neki set tema“, objašnjava Jasna Milošević iz Ipsos Stratedžik makretinga.


Kao najmoderniji medij u istraživanjima je počeo da se pojavljuje i internet koji se sve više koristi kao sredstvo inforisanja, ali i za slušanje radija.

Tagovi

Povezani tekstovi