Televizija kao oruđe kulturne razmene

Ministar kulture Nebojša Bradić istakao je da je televizija kao medij najbrži put kojim kultura može putovati sa kraja na kraj prostora, koji govori istim ili sasvim sličnim jezikom, koji imaju zajedničku prošlost i navike.


„Taj medij predstavlja logičnu vezu između ljudi koji žele da razmenjuju kulturna dobra, iskustva i saznanja, i ne treba im bolji posrednik od televizije“, rekao je Bradić na početku konferencije „TV – medij kao oruđe interkulturne saradnje“, koja se održava u Beogradu.


Prema njegovim rečima, kultura otvara puteve tamo gde su oni za politiku nedostupni, ali tu činjenicu treba ponavljati mnogo puta kako bi ona doprla do svesti ljudi koji odbijaju da je prihvate.


Bradić je podsetio da svi znaju koliko je televizija uticajan i moćan medij, i koliko je nanela zla, mržnje i neprijateljstva kada je dospela u ruke pogrešnih ljudi.


„Sada smo pred drugim ciljem, da lečimo rane i otvaramo prostor za civilizovanu saradnju“, poručio je Bradić.


Konferencija dokaz regionalne saradnje


Zamenik šefa Delegacije EU u Srbiji Adrijano Martins je ukazao da konferencija predstavlja dokaz da Srbija traži način da uspostavi bolju regionalnu saradnju i međukulturnu razmenu.


„Delite prošlost i delićete zajedničku budućnost u okviru EU, i zato je ovo dobar razlog za EU da podstakne regionalnu saradnju na brojnim poljima među zemljama Zapadnog Balkana“, istakao je Martins.


On je podsetio da je u Evropi televizijsko emitovanje regulisano u okviru jedinstvenog tržišta još 1989. godine.


“Zahvaljujući modernim tehnologijama, televizija je dostupna svuda u svako vreme, na računaru ili telefonu, a EU je ažurirala pravila kako bi obuhvatila i ove medije“, ukazao je Martins.


Mediji su u EU izuzetno značajni i zato se izdvajaju značajna sredstva za njihov razvoj na Balkanu, rekao je Martins i podsetio da ukupna vrednost plasirane pomoći u okviru CARD programa iznosi oko 17 miliona evra.


Direktorka Francuskog kulturnog centra Paskal Delpeš ocenila je da su na Balkanu stalno bili prisutni snaga, energija i hrabrost ljudi koji se bave kulturom, mada ona nije toliko vidljiva u medijima, posebno na televiziji.


Ovo nije samo karakteristično za Srbiju i okolne zemlje, nego se i u Francuskoj vode stalne polemike oko prisutnosti kulture u medijima, istakla je Delpeš.


„Kultura u širem smislu, ne samo elitna, akademska kultura, nego kultura svakodnevnog života, novih društava i generacija nije dovoljno prisutna na medijima“, zaključila je Delpeš.


Na konferenciji učestvuju brojni relevantni stručnjaci, kulturolozi, autori kulturnih programna, kao i urednici koji odlučuju o pravljenju i emitovanju kulturnog programa iz Crne Gore, BiH, Makedonije, Slovenije, Hrvatske i evropskih zemalja.

Tagovi

Povezani tekstovi