Mesto medija u Nemačkoj i Srbiji

Cilj programa je upoznavanje sa svim aspektima međusobnih odnosa medija, privrede, politike i društva. Medijski koncerni u Bonu, Kelnu, Dizeldorfu i Esenu, u saveznoj pokrajini Severna Rajna Vestfalija, bili su mesta na kojima se razgovaralo o položaju i situaciji u medijima.
U Bonu, u Domu Dojče vele sticala su se znanja o Nemačkoj kao decentralizovanoj državi i značaju federalnog uređenja za regionalni razvoj, o ulozi lokalnih i regionalnih medija u toj državi. Dvodnevni boravak u Kelnu bio je rezervisan za saznanja o iskustvima u razvoju privatnih lokalnih sadržaja, značaju javnog servisa u razvoju nacionalnih i regionalnih programa i lokalnih i sadržaja na manjinskim jezicima i razvoju privatnih i regionalnih sadržaja. Domaćini su bili Grupa S7 (TV i internet), Zapadnonemačka radio televizija (WDR) i grupa M.Dimon Šauberg (štampa i radio). U Esenu, učesnicima studijskog putovanja, upriličen je susret sa Bodom Hombahom, generalnim direktorom VAC, i razgovor o iskustvima u razvoju lokalnih sadržaja i u jugoistočnoj Evropi i obilazak redakcije u kojoj se stvaraju četiri dnevne novine. VAC ima svoj kapital u našim dnevnicima Politika, Blic i Dnevnik, i pokazuje veliko interesovanje za većinsko vlasništvo u Večernjim novostima. Dizeldorf, glavni grad pokrajine Severna Rajna Vestfalija, bio je mesto razgovora o regulisanju medija u Nemačkoj i u saveznim pokrajinama (Pokrajinska ustanova za medije), a u zgradi pokrajinskog parlamenta, novinari iz Sandžaka i sa juga Srbije, posetili su Pokrajinsku konferenciju za štampu,i razgovarali sa predstavnicima novinarskih udruženja (Nemačko novinarsko udruženje i Nemačka novinarska unija) i portparolom parlamenta o odnosu medija i politike, sa posebnim osvrtom na predstojeće pokrajinske izbore 9. maja.
Stanovnici Nemačke na raspolaganju imaju veliku ponudu javnih servisa i privatnih preduzeća, nacionalnih, regionalnih i lokalnih medija. Mediji su jedini privredni sektor koji je izričito zaštićen ustavom. Nema drugih zakona o medijima ili informisanju koji bi regulisali njihovo delovanje, ali poslovanje medijskih kuća uređen je nizom zakona na federalnom i pokrajinskom nivou. Domaćini su predočili da redakcijski i poslovni pritisak na medije raste zbog povećane konkurencije i da se medijska scena u toj zemlji stalno menja, ali proverene etičke i profesionalne vrednosti ostaju da važe.
Glavni i odgovorni urednik TV Tutin Amir Numanović za naš list ocenjuje da je „program dobar i koristan. Omogućio nam je dobru spoznaju gde su mediji u Nemačkoj, a gde kod nas. Ima puno primenljivih stvari kod nas, posebno u organizaciji posla. I kod nas ima prostora da organizujemo instituciju kao što je Pokrajinska institucija za štampu“.

Tagovi

Povezani tekstovi