Ekonomsko novinarstvo nije bauk, ali zahteva stalno usavršavanje

Nova Ekonomija

Medijsko izveštavanje o ekonomiji ne mora da bude ni dosadno ni suvoparno, ali je za približavanje ove važne teme javnosti novinarima neophodno stalno usavršavanje, glavna je poruka ovogodišnje Škole ekonomskog novinarstva, koju je Nova ekonomija organizovala u martu.

 

U Srbiji zato i postoji manjak dobrih ekonomskih novinara, za kojima svaki dan raste potražnja – i to ne samo u medijima, već i u drugim industrijama.

 

Nova ekonomija je u proteklim godinama organizovala preko 15 dvonedeljnih obuka na ovu temu za novinare i studente novinarstva.

 

Na ovogodišnji konkurs se javilo preko trideset zainteresovanih kandidata, a za polaznike je odabrano njih petnaest.

 

Među polaznicima su se našli novinari redakcija Glas javnosti, portala Nova.rs, Vranjske i 021, televizije B92 i studenti društvenih fakulteta sa novinarskim iskustvom.

 

Tokom dvonedeljne obuke, polaznici su se upoznali sa nekim od ključnih ekonomskih koncepata, poput analize državnog budžeta, procesom planiranja i prikupljanja javnog novca (kao i trošenja istog), poreskom i penzionom politikom u Srbiji, kao tumačenjem finansijskih izveštaja preduzeća.

 

Na polju novinarstva, polaznici su učili o fact-čecking-u u ekonomskom novinarstvu, oblicima medijskih manipulacija, kao i otvorenim bazama podatka putem kojih mogu da proveravaju podatke.

 

Odgovore na ova i mnoga druga pitanja polaznicima su ponudili CFO Gomex-a Nikola Marković, bivši član Fiskalnog saveta Vladimir Vučković, Vesna Radojević iz KRIK-a, član Fiskalnog saveta Nikola Altiparmakov i Branko Čečen, novinar i bivši direktor Centra za istraživačko novinarstvo Srbije (CINS).

 

Škola ekonomskog novinarstva sprovodi se uz finansijsku podršku Evropske unije, kao deo projekta „Domino efekat – borba protiv laznih vesti u oblasti ekonomije”.

 

Izvor: Nova ekonomija

Tagovi

Povezani tekstovi