Srbija da više zaštiti novinare

Tadić izjavio da još čeka izvinjenje političara u bivšoj Jugoslaviji za srpske žrtve i prigovorio novinaDirektor Međunarodnog instituta za štampu (IPI) Dejvid Dadž izjavio je kako očekuje da će s pridruživanjem Srbije Evropskoj uniji evropsko medijsko okruženje pozitivno uticati i na situaciju u kojoj deluju mediji u Srbiji. – Srbija treba da obezbedi medijski prostor koji omogućava medijima da nezavisno rade, a to će se dogoditi s pridruživanjem Srbije EU – rekao je on. Dadž smatra da su pritisci na medije u Srbiji slični onima kojima su bili izloženi mediji u drugim istočnoevropskim zemljama. Pored toga, naveo je on, IPI je zabrinut što još nisu rešeni slučajevi ubistva nekih novinara u Srbiji.


Generalni sekretar Organizacije medija jugoistočne Evrope (SEEMO) Oliver Vujović ocenio je u izjavi Tanjugu da je Srbija postigla veliki napredak za poslednjih osam godina, ali da država treba više da učini na zaštiti novinara kako bi im omogućila da nesmetano rade svoj posao. Ukazavši na to da se slučajevi ranijih ubistva i napada na novinare moraju rešiti kako bi se Srbija demokratski razvijala, on je rekao da su novinari koji se bave istraživačkim novinarstvom i ulaze u probleme poput korupcije i kriminala, još izloženi pretnjama i napadima. Vujović je ukazao na to da su s razvojem društva mediji u Srbiji, kao i u drugim zemljama, sve više umesto političkim izloženi pritiscima iz poslovnog sveta.


– Medijski vlasnici često vrše pritisak, koji je apsolutno neprihvatljiv i veoma je bitno da javnost bude obaveštena o tome – rekao je on. Na pitanje koliko poslovni krugovi generalno u svetu utiču na medije, direktno ili politikom oglašavanja i drugim komercijalnim sredstvima, Vujović je ukazao na to da se u regionu pokazalo da je upotreba takvih sredstava često rezultat političkog pritiska. – To je pre politički pritisak, jer firme prirodno idu za zaradom i oglašavale bi se u medijima koji se najviše čitaju ili gledaju. Međutim, političke grupe, kada radi ostvarenja svojih ciljeva žele da oslabe neki medij, vrše uticaj na firme da se u njima ne oglašavaju – rekao je Vujović. Prema njegovom mišljenju, to je nešto s čim bi se u budućnosti mogli više sretati i mediji u Srbiji.


Britanski publicista i novinar Tim Džuda rekao je Tanjugu da lično, kao dopisnik britanskih medija iz regiona, nikada nije bio izložen pritiscima da izveštava na određeni način. On je ocenio da, kada je reč o izveštavanju britanskih listova o Srbiji, pritisak poslovnih krugova ne postoji, jer je ovaj deo sveta za britanske biznismene još „mali i daleko“. Kada je reč o politici, Džuda kaže da je u svom radu u vezi sa Srbijom pre bio izložen istim ograničenjima kao i njegove srpske kolege.


 

Tagovi

Povezani tekstovi